Friday, 25 March 2011

durian OH durian !

Assalammualaikum...





sodapnye......


Sape suke mkn durian..?kalo korg nk tau aku nie mmg hantu durian..sebiji durian tu aku leh abis kan sorg2..hebat tak..?hehehe...mngkin ade gak antara korg yg ag kuat mkn durian dri aku..hehe..tp tak sume suke mkn buah nie wlaupun buah nie agak mahal dari buah2 yg lain..al maklum ler..durian kan raja buah..so kne ler exclusive sket rege nye..heehe..ade sorg kwn aku nie tak suke durian sbb bau nye busuk..yeke busuk...?bagi aku yg suke durian nie amatla wangi bau durian tu..hehe..meh aku nak cite sket psl durian nie..semalam aku balik kerje ternmpk lah org jual durian tepi jalan..byk sgt buah durian berlonggok...sekarang dah byk kot pokok yg dah berbuah..tetibe aku teringat kisah sebulan dua yg lepas...mse tu g beli barang ngn ayh mertua kat pekan...ade la sorg brader nie jual durian...ktorg pun g lah tanye bape hrge nye...konon2 nye nak beli lah..mse tu mmg tak byk org jual..dkt pekan tu dye sorg jer ktorg jmpe...so dgn penuh semangat aku ajak la hubby ngn ayah mertua aku g tnye brader tu..


hubby : bpe nie bang...?


brader durian : sekilo rm15


hubby : ha..???


ayah mertua : kire kulit skali ker..?


hahaha..mse tu baru ler pasan ade timbang dekat situ...mentang2 lah mse tu durian tkde, dorg jual durian pkai timbang...ini ler first time aku jmpe...dlu2 time durian tkde pun idak ler smpai pkai timbang..cume mahal sket jela dari bese...haih mcm2 la skrg ye...time tu kalo ktorg nk beli durian mst nk kne tgk dlu ade timbang ke tak...haha..paling murah pun leh dpt sekilo rm8...tu pun lom tentu isinye sume leh mkn...kalo seulas jer leh mkn..?bygkan..seulas hrge nye rm8...tu kalo sekilo..?kalo durian tu 3kilo beratnye..sebiji rm24..hahaha..erm ngh tgu durian ayah mertua berbuah..ayah ckp ade sepuluh batang cmtu..kalo berbuah sume, kenduri durian ler jwbnye...hehe..tp yg sedih nye ayah aku ckp idak ler nmpak gaye pokok tu nk berbuah..huhu..sedih...balik keje karang nk singgah lah jap beli durian tepi jalan tu....ermmmm tak sabor dah nk menikmatinye....durian oh durian...hohoho.. ;p







p/s : kalo nak beli buah durian kne tul gaye nye..kalo tersilap langkah menangis ler jwbnye...hehe..



4 comments:

Amiera Hilton said...

durian! sedapnyeeeee :))))

sweet like what said...

miera pun suke durian ekk..mai dtg perak... =)

zoelalisa said...

bia btol pakai timbang!

sweet like what said...

betoi intan..tp skrg dah tkde..coz pokok dah byk berbuah kot..hehehe