Wednesday, 4 May 2011

Petua Kuku Cantek Dan Berkilat !!!

Assalammualaikum…

Hye2…ari nie rse nak kongsi petua sket ngn korg sume…aku amalkan petua nie dari kecik ag..mak aku lah punye petua nie..tktau lak dye dpt dari mne…okey mcm tajuk kat atas aku nk bg petua kuku cantik...bahan utamanye ialah ubat gigi..peliks ke…?aku tak men2..nie betul2 kejadian..hahha…pe la kan..jgn mare yekk..okey ubat gigi yg korg gune tuk gosok gigi tiap2 aritu..tak kisahla brand pe..janji ubat gigi…caranye korg sapu ubat gigi tu kat kuku korang setiap hari…biarkan dalam sejam cmtu..pehtu lap ngn kain kering…insyaAllah kalo rajin amalkan, kuku korang cantik dan sihat !!! cube la..aku dah try..dan terbukti ramai tegur kuku aku nie berkilat..haha..terpulang nk caye ke tak..okey kalo dah tau petua nie, abaikan ajer…

Wah betul2 berkilat dan menakutkan nie..hehe

Gambar ihsan pakcik google.. ;)

Okeylah..moge kalian ceria selalu !!!!



Note : Td de tanye pakcik google…bawang putih ngn belimbing buluh pun leh cantek kan kuku..caranye, gosok jer pada kuku korg tu..sehinggalah menampakkan hasil..selamat mencuba !!!

10 comments:

Syakiela said...

kalo kite selalu gune bawang putih then gosok2x kat kuku tuh,hehehe...tue pon time rajin je,hehe

sweet like what said...

hehe...yeke...mmg berkilat la yekk..?

Ayie said...

Pakai cat le sis.. kompom berkilat.. ^^

sweet like what said...

ayie : hahahaha....boleh jgk kalu nak..try ler..hehe.. ;)

WANIFIERDANI said...

wahh yeke camtu ?

nak try la. HIHI.

so pasni tak perlu pegi meni n pedi lagi... :)

sweet like what said...

aah wanifierdani... ;) jimat sket duit..hehehe...

FarizWani said...

wani un guner ubat gigi . hoho . :) . memang jadi . ^,^

sweet like what said...

yeke wani..wah kite same ye..hehe...

ifarina clarissa said...

Im need help boleh x tunjuk kan cara nak buat blog cam ni please

zie said...

Baru je baca kat blog sebelum ni tip nak cantikkan kuku tp dia x de cakap dia amalkan. Wah ...kira berkesan la ye..
Bagus ni...