Friday, 24 June 2011

Bila Fikiran Jauh Melayang

Assalammualaikum...


Jam 4.15 baru sempat nak update entri untuk hari Jumaat yang indah ni..tadi aku pergi lunch tengahari dengan hubby aku di sebuah gerai..gerai yang comel di celah-celah bangunan gagah perkasa...kecil tapi sangat sedap masakkannye..betul lah pepatah mengatakan don't jugde a book by its cover..kadang-kadang makan kedai besar, cantik tapi makanannye biasa aje..makan pun tak sampai menjilat jari sebab nak cepat basuh tangan..pada aku kedai kecil tapi bersih dan sedap lagi berbaloi dari kedai besar yang tak tentu kira rase nye.. betul tak adik-adik..?hehe..yela kita ni sebagai manusia tentu nak cari yang terbaik berbaloi dengan ape yang kita bayar an..


So tadi sambil makan tertengok lak satu kisah lucu..bila ade seorang ayah dan anak sudah selesai makan dan mereka nak pulang..yang membuat kan kami satu kedai tertumpu pada mereka ialah kerana si anak tadi menjerit memanggil ayahnya..."ayah..ayah sini..." tapi ayah nye buat taktau aje..si ayah terus saja pergi ke sebuah motor yamaha colour hijau..si anak terus memanggil dan si ayah sudah duduk di atas motor...dan bila dah duduk atas motor baru lah si ayah perasan motor tersebut bukanlah kepunyaannya...si anak pun ape lagi ketawa dengan gembiranya..ktorang yang tengah kusyuk makan tadi tersenyum simpul tengok gelagat anak beranak tu..yang aku hairan boleh pulak ayah nye buat taktau jer anak dia jerit-jerit panggil dia..ayahnye berangan kot..hehe...


Korang pernah alami tak benda-benda macam tu..?memang kadang-kadang secara sepontan..kadang-kadang mungkin fikiran kita ni melayang sampai ke langit biru..itulah yang menyebabkan perkara-perkara yang tak di ingini berlaku..aku teringat zaman aku belum kahwin dulu..zaman-zaman lepak ngan kawan-kawan..aku pernah terketuk kereta orang lain..adoi mase tu tuhan jer yang tahu..patut la orang dalam kereta itu macam tidak ku kenali..hahah..dan orang di dalam kereta tu pun buat muka kedut seribu bahasa..haha..rupa-rupanye kereta kawan aku tu depan kereta yang aku tersalah tadi..memang sebijik macam kereta kawan aku..aku boleh nampak dah kawan-kawan aku dalam kereta tengah berguling-guling gelakkan aku..adoi...mase tu memang lawak gile lah...nasib baiklah aku tak naik lagi kereta tu..kalau tak, taktaulah..hahaha...itulah pengalaman yang memalukan pernah aku lalui..hehe..sekian..sila jangan gelak terlalu kuat okey..:D hehe..ape pun tak boleh...




note : sampai sekarang tak boleh lupe lagi kejadian tu... :D haha...





10 comments:

said...

perghh, pengalaman paling buruk, tersalah masuk kereta. pastu keluar buat dono! Malu gilaa! hahaa

M Fizan said...

hehe..pernah jugak ada pengalaman salah kereta..memang tak dapat elak kesilapan..kita nie manusia kan..hehe

ZORA said...

setiap mnusia pasti ada wat salah..bise la 2..:P

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaa . samalahh . salah kereta . ingat kereta ayah .. sekali lain daa ..

SweetLikeWhat said...

ain' : haha..memang taktau nak letak muka katne..

SweetLikeWhat said...

M Fizan : aah..perkara bese an..semua pernah wat silap..tapi memang klakar ar bila ingat balik..hehe

SweetLikeWhat said...

ZORA : aah an...tapi malu betul masa tu..hehe

SweetLikeWhat said...

tia : yeke..hehe..ramai gak biasa tersalah kereta ni an.. :D

alif haris said...

hahah .. boleh silap motor tu yg tak boleh blah tu .. hehe :D

SweetLikeWhat said...

alif haris : tula pasal..taknak lansung nak toleh kat anak die..adoi.. :)