Friday, 1 July 2011

1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia


Assalammualaikum

Jom semua..nak pergi mana..?aku nak ajak korang buat larian 1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia..wah semua satu..esok semua sekolah akan buat larian ni di daerah masing-masing..mesti syok nie..*konon semangat kesukanan sangat..haha..tadi pk koko aku dah umumkan esok kena sekolah..ape yang penting akan ada cuti ganti..haha..itu satu perkara yang seronok sebab esok semua di benarkan balik pukul 12.30..wah untungla camtu an..hehe..okey nak aku nak bagi info sikit pasal larian ni..

Larian Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia ni sebenarnye bertujuan memupuk budaya sukan di kalangan pelajar sekolah serta mempertingkatkan kesedaran masyarakat terhadap penyertaan murid dalam aktiviti sukan. *aku petik dari surat khabar..haha..gile skema ayat..

Okey lagi satu info kalau korang nak tahu Larian Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia nak mencipta rekod The Malaysia Book of Records bagi kategori penyertaan terbesar pelajar sekolah dalam acara larian. wah kiranya aku join nie kira aku cipta rekod  The Malaysia Book of Record la ye..*padahal bukan jauh sangat nak larinye pun..buat larian pusing padang daerah jer..haha..jangan marah kawan-kawan sebab itu pun satu kebanggaan yang harus di kecapi dengan gilang gemilang..haha..

Nak tahu maklumat lanjut pasal larian ni, korang boleh layari laman web http://moe.gov.my/bsukan.



-gambar ihsan ppd hilir perak






note : esok kalau ada kesempatan aku update esok yek..haha..*budget ade orang nak baca..ape pun tak boleh :D



13 comments:

TeAqArH said...

sume nak ade 1

SweetLikeWhat said...

teaqarh : betul-betul..hehe..

アヌム ちゃん said...

wah mcm best je nih..heeee

SweetLikeWhat said...

frometoyou : mai balik malaysia kita lari same-same..hehehe...

Ratu Lissa said...

saya pun ada jugak, tapi x dpt pergi sbb besok mu aunt nak kawen, hehe

tia @ Ini Kisah Tia said...

oit , agak2 ah .. takkan semua satu ? 1 sukan , 1 Malaysia boleh terima . tapi 1 murid ? hurmmm . kan ramai tuh ..

SweetLikeWhat said...

tia : haha..entahla tia..teme nye rupe itu..hehe..mari ler join sekali.. :D

SweetLikeWhat said...

Ratu Lissa : owh yeke..hehe..takpe tahun depan ade ag kot..

AnneRaini said...

nasib baik tak sekolah lg kalo tak mesti cari alsaan tak mo masuk lari..hahahha

SweetLikeWhat said...

AnneRaini : hehe..betul-betul...

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaa . lari , larii , kita lariii :)

M Fizan said...

haha..thanks for info..btw, larian apa mengarut nie..baik sembahyang beramai-ramai

SweetLikeWhat said...

M Fizan : haha..sekali sekala okey jugak bersukan..baek untuk kesihatan :D