Friday, 1 July 2011

Otak Lagi Berkembang Dengan Blog

Assalammualaikum...


Selamat petang semua...apa khabar..sihat..tengah buat ape tu?ayat biasa untuk menulis karangan tidak rasmi..hehe...aku cuma nak kongsi yang sejak aku berblog ni otak dan pengetahuan aku semakin berkembang..taklah macam katak bawah tempurung je..tapi katak sekarang tak duduk bawah tempurung dah an..dorang dah duduk atas batu dah..hehe..otak aku jadi cergas dengan macam-macam isu semasa aku sedut...dengan berblog ni banyak info yang aku dapat..banyak pengajaran yang aku belajar...banyak ilmu yang aku kaut...banyak isu yang aku dapat..sebelum aku berblog, facebook jela dunia aku..


Bila dah berblog ni, kadang-kadang dalam sehari tu takde lansung bukak facebook..entahla..aku rasa facebook ni macam satu laman yang menyibuk hal orang aje..itu pendapat aku..


Facebook ni aku suka dari segi kita ambil tahu aktiviti kawan-kawan bukan ambil tahu sampai hal dalam kain orang..okeylah kalau facebook dijadikan tempat perjumpaan kawan-kawan lama yang sudah terputus hubungan dan interaksi antara kawan-kawan kita yang jauh..tapi sesetengah orang jadikan facebook ni tempat bergaduh, mengumpat, mengenakan orang, maki hamun orang...aku dah muak dengan dunia facebook yang makin lama makin membosankan...


contoh...


apabila seseorang share sesuatu di wall nye 
"ee aku geram gile ngan budak ni..sakit hati aku...bla..bla..."


Lepas tuh tak sampai 2 minit berjela-jela komen bawah post beliau...dan yang lain-lain pun menyibuk ingin tahu..haih..yang tukang post tadi mula-mula macam marah sangat..tengok kat bawah boleh pulak bergurau senda...kadang-kadang fb ni aku rasa boleh menjatuhkan aib orang dan tempat meluahkan perasaan yang melampau sangat..semuanya nak bagitahu...nak makan bagitahu..nak tido pun bagitahu..semuanya lah sampai kadang-kadang hal-hal rumah tangga..aku rasa tak perlu kot bagitahu..orang yang baca akan fikir bukan-bukan sebab kadang-kadang penyampaian kita tu tergantung...orang yang baca tak tahu pucuk pangkal dah buat andaian...lagipun mungkin yang memang ada hati dengan pasangan kita, mereka akan ambil kesempatan atas ketidakbahagiaan rumahtangga kita...hal dalaman aku rasa tak perlu publish kat wall..tak perlu kot untuk tontonan umum..itu mengaibkan pasangan kita sendiri..berdosa besar tahu..


Facebook jugak aku tengok dijadikan tempat seperti menunjuk-nunjuk..letak gambar gelang emas ditangan..letak kat wall sambil tulis caption gambar "hubby beli gelang baru untuk kite.."haha...jangan salah faham kawan-kawan..ni bukan ayat jeles ye..haha..perlu ke kita tunjuk dengan semua orang kita baru beli ini..baru beli itu..haih..tak perlu kot..


Lagi satu suka sangat letak gambar yang menghairahkan orang lelaki tengok..suka sangat bergambar dengan mulut termuncung-muncung camtu..haih..elok ke camtu..lepas tu rosakkan perkataan dengan menambahkan huruf w..apew, kitew...buruk jadinya perkataan tu..


Bila berblog ni aku rasa tenang je..seronok kongsi macam-macam hal dengan kawan-kawan dekat blog..dapat tambah kawan baru lagi yang aku rasa lebih jujur berbanding kawan kita sendiri..blog pun di jadikan satu tempat luahan perasaan..tapi kebanyakkannya luah secara berhemah..dan ada huraian...dari situ orang faham apa yang kita nak sampaikan...ini bukan membebel tapi memberi pendapat dengan apa yang aku tengok...pada yang tak setuju aku mintak maaf :D ape pun tak boleh..haha..


-gambar ihsan google




note : aku budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan :D



11 comments:

M Fizan said...

hahaha..memang setuju sama sekali..entri nie jadi entri pilihan dalam my next post :)

Syakiela said...

tersenyum bile bc entry anis kali nie... =)

mungkin ade betulnye ape yg anis coretkan tue...

aleen aiden said...

yup2,kat blog lah kite dpt byk in4 kan.kekadang gosip pon byk jugak..hu3

alif haris said...

yeaah !! hidup blogger :)

tia @ Ini Kisah Tia said...

percayalah , dah berminggu Tia tak bukak facebook sebab sibuk sangat dengan blog . hahaa :)

SweetLikeWhat said...

M Fizan : mekasih fizan..rajin datang lagi ye..

Syakiela : memang sentiasa nak bagi kiela senyum selalu.. :D

SweetLikeWhat said...

aleen aiden : betul-betul..boleh tahu banyak gosip pasal artis..hahaha

alif haris : yeahhh..hidup blogger!!!

SweetLikeWhat said...

tia : same ler kita..kadang-kadang lupe ade fb..hehe.. :D

zaty said...

stuju sgt dgn kamu. facebook sekarang dah makin boring.^^

SweetLikeWhat said...

zaty : memang sgt membosankan..hehe :D

Anonymous said...

[p]Choose a lightweight shade to wear on prime, resembling pale pink, light [url=http://www.genuineuggaustraliasale.co.uk]genuine ugg sale[/url] yellow, or even a sky blue . man ugg boots store last Uggs owner could very well pay attention to approval with regard to " booties " . Moreover the genuine ones have a wider heel and rounder and longer toe area than the fake Uggs . Ugg Australia Women Lynnea Clog As mentioned above, Ugg has greatly expanded their offerings over the years . The most popular sheepskin bootsUGG boots are the most [url=http://www.uggwomens.co.uk]women ugg boots[/url] popular genuine sheepskin boots . Also, it is important for the internet marketer to look into his purpose of joining the business and think of a strategy to [url=http://www.cheapuggsalesuk.co.uk]buy cheap ugg sale boots[/url] meet this purpose . This can be an awesome reminder for that which you've currently invested your money on . The Sretsis sisters in question are Pimdao, Kly and Matina Sukhathuta, a Parson School (NY) educated designer, an ex-magazine fashionista and a jewellery maker trio of siblings who created and nurtured their own uniquely Thai brand of clothing.[/p][p]They also come in various [url=http://www.cheapuuggs.co.uk]uk cheap uggs sale online[/url] hues just as their boots come in different style from classic to contemporary and hip designs . The latest style in Ugg Boots come in the Australian [url=http://www.uggbootsoutletclearance.co.uk]ugg boots outlet[/url] market, the Women's Bailey Flower Kimono Button Ugg Boot . com/]UGG boots[/url] and Sheepskin boots that are now available [url=http://www.kidsuggbootsinuk.co.uk]genuine ugg boots uk[/url] will usually specify or produce their own cleaning products and it may be best to contact them or ask your retailer for details of these products . Cheap mens UGGs outlet, provides comprehensive service and free shipping for purchasing Ugg items online . Affecting staffs fashionable building links have breathtaking background along with case accord make declaration strategies in consequence of the fact that the desirable possible Seo campaign . Children adore them, young people can complement their casual wear any time with a pair of comfy [url=http://www.cheapuggsalesuk.co.uk]ugg sale boots[/url] Ugg boots, no matter the colour and even elderly people should try them and feel the total relaxation they can provide to their feet . This is due to their own warmness and their feel.[/p]



[url=http://s1.grepoforen.de/166/posting.php?mode=quote&f=2&p=152070]UGG boots store online provide the real Commodity online with good quality 9n[/url]
[url=http://e-brest.net/top//comments.php?id=14503%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2BResult:%2Bpage%2Btoo%2Blarge,%2Bnot%2Bfully%2Bdownloaded;%2Bc]UGG boots store online provide the genuine Commodity Export online with good quality 1k[/url]
[url=http://www.kka.ac.cn/CDKKA/category66.asp?id=56080&CTime=78]UGG boots store online provide the real Commodity sale online with good quality 3v[/url]
[url=http://forum.zirkeldesphoenix.de/posting.php?mode=quote&f=11&p=49052]UGG boots store online provide the genuine Commodity online with high-quality 9j[/url]
[url=http://cgi.www5d.biglobe.ne.jp/%7Eriding/aska/aska.cgi]UGG boots shop provide the genuine Commodity online with good quality 7z[/url]