Monday, 1 August 2011

Eh Makan Lah Lagi..

Assalammualaikum..


Alhamdulillah bertemu lagi kita bulan ramadhan tahun ini..masih di panjangkan umur dan di beri kesempatan untuk melakukan ibadah puasa..selamat berpuasa pada semua rakan blogger..bila dah start puasa ni teringat zaman-zaman hingusan aku berpuasa..


Masih aku ingat, masa tu aku umur 12 tahun, adik aku yang kecik sekali umur 5 tahun..sudah tentu adik aku yang kecik sekali tu tak puasa lagi..Jadi bila bangun pagi, adik aku tu mesti nak makan...Jadi aku yang terlebih rajin sangat nie *padahal time bukan bulan ramadhan, mak aku yang bagi adik aku makan..kuikui amatlah baik hati buatkan sarapan untuk adik aku tu..aku buatkan milo untuk dia..letakkan lauk dan nasi dalam pinggan dia..


Bila adik aku start makan aku pun duduk depan dia, tengok dia makan..kiranya aku ni tak dapat makan, dapat tengok dia makan pun jadilah..hahaha..haih aku tak boleh lupa lah..bila adik aku makan tak abis, aku suruh jugak dia makan bagi habis..aku rasa sayang sebab kalau lah aku boleh tak puasa macam dia, mesti dah lame aku habiskan makanan tu..haha..jadi setiap harilah aku layan adik aku untuk makan..apa jer makanan yang ade kat umah aku akan suruh dia makan..kesian adik aku..jadi mangsa keganasan aku..haha..memang budak-budak betullah..


korang ade jugak pengalaman best..?jomla kongsi..nak tahu jugak.. :D


sekian..


note : tetiba rindu pulak kat adik aku yang kecik sekali tu..

19 comments:

fa-in said...

haha baiknya kakak,ada makna tu..
dulu2 tak puasa, mkn senyap2 kat dapur,mcm pencurik gayanya :D

SweetLikeWhat said...

fa-in : baik ada makna tu..hehe..klakar kan zaman budak-budak :D

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaaa . ada macam tu kak ? :)

SweetLikeWhat said...

tia : ada..akak lah..hehe.. :)

M Fizan said...

haha..bagus lar ada kakak macam nie..ingatkan nak bedal.. suruh adik habiskan.. bagus2 :D

SayaAnim said...

selamat berpuasa akak yang baek!ehee...

nice blog!

aliah amirah said...

selamat berpuasa ya :)

Mamachia said...

buli makan rupanya... hehhehee.

SweetLikeWhat said...

M Fizan : haha..suruh habiskan sebab nak tengok dia makan.. :)

SayaAnim : haha..baek ade makna.. ;)

aliah amirah : selamat berpuasa jugak :)

Mamachia : haha..buli makan takpe.. :)

fadh leyanie said...

puasa zaman kanak2 mmg best,,macam2 hal jadi,,
selamat mnjalani ibadah puasa :)

Siti Arfah said...

Salam ramadhan kareem ya. :)

adan said...

sama la.. saya selalu gak paksa adek untuk habiskan makanan.. ahaha.. kesian gak tgk.. terpaksa je telan nasik tu.. tak kira bulan ramadhan atau tak.. ttp paksa makan..

*rindu adek gak..

said...

kakak yang baik..one in a million..hehe


XD

Rs Ida said...

wah..bagusnya kakak...tgk jer...xcuri makan pown..hehe...nnti nak wat gak r entri sal puasa zaman kanak2..hehe..

SweetLikeWhat said...

fadh leyanie : seronok sangat zaman budak-budak dulu kan..selamat berpuasa jugak.. :)

siti arfah : selamat berpuasa :)

adan : mesti adik tak suke makan ye.. :)

SweetLikeWhat said...

ain : baek ade makne..haha :)

Rs Ida : nanti buat ekk..leh baca.. :)

alif haris said...

haha .. paksa adek tu suh habiskan .. haha nice :D

SweetLikeWhat said...

alif haris : sebab tak dapat makan punya pasal..hehe :)

Anonymous said...

ambo jgk jd mangsa..bila haa?xingat pung..