Tuesday, 6 September 2011

Kurus Selepas Raya

Assalammualaikum


Entri lepas raya ni duk nak cite pasal kurus + berat badan aje..yelah berat pun macam bertambah aje..mana tak nye makan tak ingat dunia..hehe


Jadi aku nak kongsi ler petua kurus dari kawan aku sorang ni..beliau cerita lah kat aku yang baru-baru ni beliau jumpa kawan lama beliau yang dah jadi kurus, slim, ramping, bergaya, mutu, keunggulan..kuikuikui..jadi kawan aku ni pun excited ler tanya rahsia yang menjadikan kawannye tu kurus luar biasa..


Petuanya mudah saja..hanya guna epal hijau..epal hijau tu di blend di jadikan jus dan minum setiap malam..jangan duk letak gula pulak..silap ari bulan 3,4 tahun pun belum tentu kurus..hehe


Kawan kepada kawan aku tu dia tetap ambil makan pagi dan tengahari..cuma malam dia hanya minum jus epal..makan tengahari tu pun kalau boleh banyakkan makan lauk kurangkan nasi..banyak makan sayur yang berserat sebab makanan yang berserat tinggi dapat menyahkan lemak tepu lagi berkrim dari dalam badan..


Main badminton pun korang boleh kurus jugak..ini telah di kaji dan di praktikkan oleh sepupu aku sendiri..beliau telah berjaya buat iklan sebelum dan selepas..haha..sebab main badminton ni memang akan menyebabkan pengeluaran peluh yang banyak..tak caya try sendiri..main dalam sejam pun dah boleh rasa..korang praktikkan lah setiap hari..pasti anda berjaya..hehe..bila dah keluar peluh pasti ade berlaku nye pembakaran lemak di situ yekk..Selamat mencuba !!!!


Kalau korang ade tips lain lagi boleh lah kongsi dengan aku kat sini..


Sekian..


-gambar ihsan google


note : nak mulakan hari ini.. :)


p/s : aku pernah terbaca epal hijau tak sesuai di makan pada bebudak yang tengah belajar..tapi tak pasti kesahihannya..siapa yang tahu tolong info yekk..



16 comments:

tia @ Ini Kisah Tia said...

epal hijau kan masam kak .. memang tak sesuai untuk pelajar .. yang main badminton tu , ibu Tia selalu jek main . takde apa kurang pon .. hahaa ..

fa-in said...

ohh cenggitu, nak try la jugak.
tp yg epal tu kalu tak blend tak pe kan..tak rajin nak blend :D

SweetLikeWhat said...

tia : owh yeke..kena cari skill lain pulak lah nak kurus..hehe

fa-in ; boleh jugak kot..hehe..

anismelon said...

dah cube mcm mcm..tpi same je..lemak dah tepu..heeee

SweetLikeWhat said...

anismelon : cube dengan lebih gigih lagi..hehe :)

AnneRaini said...

mood nak makan makanan raya lom hilang lg..kena tunggu raya abislah baru leh diet..hihihi

SweetLikeWhat said...

anneraini : makan puas-puas dulu kak..hehe

[sutera kasih] said...

nak try jgk la nnti..nk kuruskan apa yg patut hehe

SweetLikeWhat said...

sutera kasih : selamat mencuba :)

aimie amalina said...

weeeee

suke sgt pal ijo ni.mang kasi kurus
dan mang melemhkn ingatan juge
huhuhuhu

SweetLikeWhat said...

aimie amalina : oh memang terbukti :)

alif haris said...

hehe salu joging keluar peluh ^^

ermm rasanya betul fakta tentag tak elok mkn epal hijau untuk otak..

iedaurora said...

benci, ieda selalu gagal bile diet sbb kuat makan...

SweetLikeWhat said...

alif haris : oh rajin jogging :)

iedaurora : same lah kite..hehe

Lorna said...

sonok ye klu dpt kurus seperti dulu...hehe...chaiyok2 :)

SweetLikeWhat said...

Lorna : aah seronok sangat kak :) tq..