Tuesday, 11 October 2011

Alhamdulillah..syukur atas nikmatMu...

Assalammualaikum


Syukur alhamdulillah atas rahmat dan kasih sayangNya..semoga kita semua dalam lindunganNya...dah berapa hari tak menjenguk blog atas kesibukkan dan kurang sihat...terima kasih pada yang singgah, nanti aku singgah balik yek...


Dan terima kasih pada semua rakan blogger yang singgah ucap tahniah dan doakan yang terbaik untuk aku..alhamdulillah dah pi check doc, dan doc dah sah kat yang aku pregnant setelah setahun lebih menunggu..hampir 2 tahun jugak lah....dan ini berita yang teramat gembira dan amatlah di nanti2kan..hehe..ape skema beno ayat aku nih...


Kawan-kawan terdekat yang masih belum hamil mintak petua dengan aku..jadi meh aku mahu kongsi ape yang aku amalkan...


Aku amalkan minum susu ducthlady full cream....tiap-tiap hari minum..mesti konsisten...2 bulan aku amalkan..alhamdulillah mungkin susu just jadi sebab jer..mungkin memang dah sampai rezeki aku...


Aku dapatkan petua ni dari laman web ustaz nih...LAMAN EMJAY boleh baca ye kawan-kawan..sebelum ni aku bagi petua ni pada 2 orang kawan aku dan alhamdulillah mereka juga berjaya..aku bagi jer petua kat orang tapi aku sendiri tak amalkan..tapi bila kawan aku tanya aku, weh ko tak amalkan ke..?ko bagi petua kat kitorang tapi ko tak amalkan?pls lah wei minumlah..kitorang dah berjaya dah nih...


ihsan google


Lepas dari tuh, aku terus insaf dan aku terus amalkan di samping doa tak putus-putus pada Allah swt mintak dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah...yang penting SABAR + DOA....itulah kunci utama orang-orang mukmin...dan jangan pernah putus asa...usaha dan terus berusaha pasti berjaya..Dia tau yang terbaik untuk hamba-hambaNya...


Semoga kalian sentiasa dalam rahmat dan kasih sayangNya...


Sekian 



18 comments:

AnneRaini said...

seronokkan nak jadi ibu ni???

Awal2 ni jgn buat keje berat sgt..rileks je..hehe..

Hana Soffelia said...

Dah sahkan? Glad to hear that. Congrat ye. take care. ^_^

btw, nice tip.

SweetLikeWhat said...

anneraini : alhamdulillah..seronok kak..hehe

hana : aah..tq dear..insyaAllah :)

Golden Rose said...

jangan lupa amalkan makan grapes utk kuantiti darah yang baik...ikut segala arahan doc...yg penting jangan miss setiap check up...selalula berdoa & bercakap dgn baby

mizzkechique said...

ALHAMDULILLAH.. SEMOGA SEMUANYA SELAMAT YER.. :)

SweetLikeWhat said...

goldenrose : mekasih ye kak sha tips tuh..insyaAllah anis cuba amalkan

mizzkechique : amin...tq dear :)

zahidah seran said...

wah...
good tips tuh..
boleh suggest kat kawan2 yg blom ade rezeki dpt anak...=)

SweetLikeWhat said...

zahidah seran ; boleh aje..hehe

Ini Kisah Tia said...

ah sudah .. Tia suka minum susu ni .. hehe .. Tia tak kahwin lagi ni . takpe lah, nanti apta kawin Tia praktikkan . mwahahaa ..

Ini Kisah Tia said...

ohye kak , tahniahhhhh :)
berakhirlah sudah penantian ..

SweetLikeWhat said...

tia : mekasih dear..alhamdulillah :) baguslah camtu..nanti kahwin terus dapat baby..hehehe :)

aimie amalina said...

hehehehhe
senyum je sy bce entri akak ni
syukur tak terhingga
semoga akak selamat
baby comei selamat
jage kesihtan ye kak!
nnti baby comei marah..hehehe

tahniah buat akak =]

fadh leyanie said...

tahniah !penantian 2 tahun berakhir,lpas ni kna banyak berehat bakal ibu :)

Ezad Skytech said...

wahhh..congrates ye..:D
tumpang gembira jugak...(^^,)

アヌム ちゃん said...

tahniah :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alhamdulillah..moga dipermudahkan segalanye..Take Care..

Run Away said...

semuga sume nyer ok..;d

SweetLikeWhat said...

aimie amalina : mekasih mimie..alhamdulillah..

fadh liyanie : hehe..tq dear :)

ezad : mekasih yekk :)

frometoyou : mekasih :)

lily : syukur alhamdulillah..mekasih lily.. :)

run away : tq dear :)