Tuesday, 3 April 2012

Intai Barang Khalifah Kecil

Assalammualaikum


Pejam celik khalifah kecil dalam perut aku ni beberapa hari jer lagi nak masuk 31 minggu..alhamdulillah..setakat ni semua baik-baik belaka..hb aku pun ok..tekanan darah pun ok..berat pun okey lagi..masih dalam kawalan..hehe..alhamdulillah..kena control makan jugak kang tak pasai-pasai kena marah dengan nurse..hehe..


Harap-harap okey jela semua sampai bersalin nanti..amin..cepat betul masa berlalu..lagi 5 minggu jer nak masuk 36 minggu..wah semakin nerves nih..intai-intai barang baby pun rasa macam dah cukup..cuma set bersalin mama dia nie jer tak beli-beli lagi..aku cadang nak pakai set bersalin alfiat jer..ramai member-member pakai set tu ok jer..


Jom tengok barang khalifah kecil yang aku dah kumpul..haha..




Aku kira-kira dah 23 pasang dah baju khalifah kecil..makaih banyak pulak aku rasa..comel-comel kan baju baby..kalau pergi kedai baby tak sah tak beli tau..geram jer tengok sebab comel sangat..cuba tengok warna-warna yang aku beli sesuai untuk mana-mana jantina..hehe..aku dah scan 3D dan dah tau jantina khalifah kecil dalam perut ni..tapi untuk keselamatan orang cakap..kadang-kadang 3D pun boleh menipu kita..hahaha


mitten dan booties khalifah kecil
blanket...2 helai cukup kot..comel tak kami..?hehe
toiletries khalifah kecil..tengok ada mainan mandi lagi..papa dia punya kerjalah tuh

Barut dengan sarung bantal tilam untuk khalifah kecil mak aku tengah under proses buatkan..hehe..takmau lah bila barut yang pelekat punya tuh..macam tak kuat jer..barut bertali pun ada jual tapi mak aku cakap talinya tak tahan..jadi mak aku dah nak buatkan tuh, aku pun suka hatilah..hehe


okeylah nanti kita sambung checklist barang baby lagi yek..


daaa....












10 comments:

Riny said...

wahhhh..banyaknyer baju baby..nanti kot2 dpt hadiah lagi bykla baju baby...best nye la riny tgk....x tau la bile agaknye dpt rase sume tu..:)

SweetLikeWhat said...

haha..tula pasal..tengok2 dah banyak jer..insyaAllah lepas ni riny pulak yekk..anis doakan amin..

Atiqah Wadiah said...

alololo~bestnyer akk dh nk dpt baby :)

SweetLikeWhat said...

atiqah : alhamdulillah.. :)

zahidah seran said...

wahhh....comel2.
mcm teringin nak ada baby pulakk...
=)

SweetLikeWhat said...

zahidah seran : tambah lagi kak..hehe

Hana Soffelia said...

Dear, blanket comel tu beli ktne? Nak jugakk... ^_^

SweetLikeWhat said...

hana anis beli kat jusco tak silap..tgk kat bahagian anakku yek.. :)

CikNaa said...

hye.. tQ follow ciknaa :)
banyak nye baju baby..
seronok kn soping baju si kecik tu..ciknaa dulu rase cm tiap2 hari nak cium baju baby tu..

Siti Asiah said...

suke sangat tegok baby stuff...(",)