Wednesday, 13 February 2013

Breakfast Cik Hannah ;)

Assalammualaikum..

Rentetan dari kisah hannah susah nak poo poo hari tu, aku bagi hannah makan buah banyak-banyak..peti ais rumah aku tu pun dah penuh dengan buah jer..hehe.sebelum ni breakfast dia aku campur dengan oat..sejak dia susah nak poo poo tu aku tak letak oat dah..aku letak buah jer semata-mata..

Jom tengok resepi bekpes hannah..haha..resepi la sangat..


Potong dadu ape-ape jenis buah pun boleh..dalam gambo tu epal dengan strawberi..baru balik cameron la kata kan..haha..harus la ade stok strawberi lagi dalam peti ais tuh..


Lepas tu stim sampai lembut ye..pakai pelengat cap helang..haha..no avent2..pakai jela mana yang ade..stylo sket..kehkehkehkeh..


Then tutup..haha..itu pun nak kabo..aptb.. ;p 


Dah lembut tutup api dan lenyek-lenyek kan..aku lenyek guna garpu jer senang..kalo nak lagi halus blend..tapi budak takde gigi pun leh makan ni kalau kukus sampai betul-betul lembut..

Lepas tu campur sikit susu segar dan yogurt...dah siappp!!!..

Mak Pak budak pun suka...suap kat hannah, lepas tu suap mama..eh papa pun nak?ha suap kan aje..erm patut cepat jer habis..haha.. ;p

2,3 hari aku suap benda ni jer kat hannah, senang dia membuang..yogurt memang bagus untuk proses penghadaman..hehe..

Okey ar nanti sembang lagi..

Daa..

7 comments:

AnneRaini said...

anak akak masa kecik2 dulu tak suka buah..skrg baru mkn buah.

SweetLikeWhat said...

kak anne : ooo..hannah ni duk saya sumbat hari-hari jadi terpaksa la die suke..hehe

Fifi Nadhrah said...

ni entry saye berkenaan sembelit tu.. boleh la tengok..

http://zairidanfifi.blogspot.com/2012/09/care-hilangkan-sembelit-baby.html

SweetLikeWhat said...

tq fifi..anez terjah sekarang

Umie Aisya said...

resepi ni org dewasa pn leh mkn!hehehe

SweetLikeWhat said...

Umie : nampak sedap ke? Hehe

Wawa Yusoff said...

elman tak suke yogurt la.. jenuh dah ku ajar. me'reject aje!