Friday, 8 February 2013

Emergency Leave

Assalammulaikum


Pagi-pagi lagi telefon guru besaq aku, mintak cuti..anak melalak menangis2 nak berak..hahahah..telefon gb sambil hannah buat suara latar menangis sekuat hati..jadi itu adalah bahan bukti untuk gb membenarkan aku cuti mengejut hari ni..adoiiii...nasib baek gb dengan senang hati kata ok..lega sket

Aku pun heran camne hannah boleh berak keras plak ni..sebelum ni tak pernah pulak camtu..lagipun mama die ni gigih duk letak bermacam jenis buah dan sayuran dalam makanan die..petang semalam ambik hannah kat rumah MIL, mak dah bagitau hannah asyik meneran jer tapi takde pulak kuar pape..aku pikir mungkin die kurang minum air masak kot..

So start malam tadi la die meneran sambil meraung2..aku tengok pun rasa nak meraung jugak..adoiiii...
aku bagi die minum air masak banyak-banyak..tak juga mau ta**k tu keluar..last sekali penat sangat sampai tertido..pagi tadi bangun terus menangis-nangis lagi sambil meneran..

Aku teringat petua mak aku cakap kalau baby susah nak meneran try letak minyak masak..aku pun letakla kat bawah tu..aku dengan hubby dah rupe bagi semangat kat hannah macam nak bagi semangat orang beranak pulak..haha..'cepat hannah teran lagi hannah..sikit lagi hannah'..hahahahahahhahaahha..

Last sekali berjaya jugak cik hannah tu berak..adoiiii macam-macam hal la..lepas tu baru lah boleh gelak2 balik si kecik tu..kalo tak menangis jer sambil muka duk mintak kesian suh mama jangan pergi koje rini..mama nye dah duk siap tempek bedak tebal2 dah semangat nak pergi koje..

Haa dah bangun dah dak tecit tu..elok dah mama dah habis membebel dia dah bangun..


bekpes aku pagi ni..awat bebola daging dah rupa jemput pisang jer..haha..aptb..korang bekpes ape pagi ni?


Okeis nanti sembang lagi..

Daa..


4 comments:

AnneRaini said...

mmg kesian kalau baby sembelit...rasa nak meraung sama..hehe

SweetLikeWhat said...

tula kak anne..kesian sangat..huhu

Fifi Nadhrah said...

ala.. kesiannye.. tak try gerakkan kaki macam kayuh basikal tu ke? dulu ufairah fifi buat macam tu..

salam kenal dari fifi..

SweetLikeWhat said...

oh yeke..taktau..nanti boleh try..tq yek..

salam kenal jugak.. ;)