Wednesday, 20 February 2013

Hannah Nur Zahraa' 8 Bulan~

Assalammualaikum




Pejam celik, bangun tido, pergi kerja balik kerja, tuan puteri kesayangan aku sudah pun 8 bulan genap hari ini..alhamdulillah membesar dengan sihatnya walaupun berat badan naik nye sikit-sikit jer pun. takpelah ape yang penting??die sihat dan aktif itu dah bermakna sangat pada aku..bersyukurlah dengan nikmat yang kite ade kerana ade yang tidak bernasib baik seperti kite.. *________*

Perkembangan hannah 8 bulan ni..erm buat senarai lah senang nak baca yer tak..

1. Masih meniarap dan menyulur dengan laju..tengah belajar angkat-angkat bontot..gaya nak duduk pun ade..aku suspek hannah ni penakut sikit..die macam takut nak balance badan die tu untuk duduk..takpelah nak..belajar pelan-pelan k..mama tetap sokong kamu sayang..

2. Dah tumbuh 2 batang gigi bawah dan 4 batang kat atas..

3. Kuat jerit dan suke membebel..

4. Kalau nangis tuh bukan nangis sopan dah, memang menangis sekuat hati dengan mulut dibuka luas-luas sambil air mata berjurai-jurai..drama queen sunggulah haihhh..

5. Kuat makan sampaikan makanan mak paknye pun sibuk jugak nak makan..

6. Makin manja dengan mama..tak boleh lah mama ni nak pergi tolilet kejap pun..nak berkepit jer..sian mama terkocoh-kocoh dalam bilik air..haha..

7. Bangun seawal jam 5 pagi untuk membantu mamanye masak kat dapur..terpaksa bawak rocker pergi dapur supaya die nampak mamanye ni dok buat ape.

8. Dah boleh panggil mama..haha..ini aku perasan bile die nangis die akan sebut "amma..amma..amma.." sampai lah nampak aku baru lah senyap..amma tu mama la tu kot..kikikikiki..ape daaa amma..boleh cakap tamil ape anak aku ni..lepas ni boleh panggil appa pulak ye sayangg..haha



Erm itu jelah kot..aku tengok hannah ni lambat sikit kot jalannye..mak aku bagitau yang aku dulu 10 bulan dah jalan..nampaknye hannah tak dapatlah nak pecah rekod mamanye ni..haha..

Tapi ape pun perkembangan hannah aku berbangga dengan die..tak kire lah cepat atau lambat, biarlah semua berjalan secara semula jadi..aku tak akan memaksa..perkembangan baby lain-lain kan..


hannah ni senyum bagi lah nampak gigi baru lah stylo macam mama ngn papa tu..haha
Sekecil-kecil perkembangan kamoo wahai anak tetap membanggakan mama dan papa..moga hannah nur zahraa' jadi anak yang solehah dan anak yang taat pada kedua ibu bapanya..aminnnn 


gambo ni masa kenduri aqiqah hannah.. ;)

Okey lah..nanti sembang lagi..

Daa..


9 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

waaaahhh
gigi dah byk
zara lom ade lg

AnneRaini said...

kuat mkn tp berat tak berapa naik ye..

si Kasyah dulu pun panggil akak amma dan appa..hahaha

SweetLikeWhat said...

ekin : aah..4 batang atas tu baru tumbuh..hihi

k.anne : aahla k.anne..agaknye byk membuang tu yang tak jadi isi tu..hihihi

Daleela said...

Dear..

Samlah anak kita pon baru masuk 8 bulan.. perangai pon lebih kurang.

SweetLikeWhat said...

daleela : yeke..makin besar makin banyak peelnye..hihi

diari said...

mia dh ade 6..bru nk tmbh 2 lagi. heheh

SweetLikeWhat said...

yus : yeke..best2..mia dah jalan ke yus?

Fifi Nadhrah said...

alhamdulillah.. bestnye bile dapat tengok perkembangan anakkan..

SweetLikeWhat said...

fifi : aah syukur sangat..kite antara org yang bernasib baik..alhamdulillah.. ;)