Tuesday, 5 March 2013

Ayam Organik Untuk Hannah

Assalammualaikum

Lepas baca entri pasal baby food di blog HANA..baru lah aku teringat nak bagi hannah makan ayam organik..terima kasih banyak-banyak kat hana pasal entri tuh..kalau tak sampai sekaranglah aku bagi hannah ayam kat pasar tuh jer kat hannah..

Sebelum ni aku memang pernah dengar pasal ayam organik nih..tapi aku tak terpikir nak bagi pada hannah..setiap ibu kat dunia ni mesti nak yang terbaik untuk anak kan..aku adalah antara ibu-ibu tersebut..

Kesian hannah sebelum ni aku bagi dia ayam yang jual kat pasar tuh jer..waaaa...maafkan mama sayang..teruk betul aku ni..uhuhu..

Jadi minggu lepas aku mintak papa hannah carikan ayam organik ni kat stokis HPA..memang HPA ada jual ayam organik ni..dorang jual pakai timbang..bukan pakai ekor..sebab aku jumpe 3 peha ayam, 4 kepak dalam tuh..hihi..rase nye 1kg dalam 17 ringgit coz papa hannah beli hari tuh beratnye 1.1kg 18 ringgit..

Okeylah tu kan..takdela mahal sangat..sekurang-kurangnya hannah dapat makan makanan yang berkhasiat sikit..

Apa kebaikan ayam organik ni?(ni ape yang orang stokis HPA tu cakap pada hubby)

1. Ayam organik ni diberi makan habatussauda
2. Tidak hanyir dan lambat rosak
3. Pembesaran ayam secara semula jadi selama 40 hari (tidak guna hormon tumbesaran)
4. Daripada telur sampai lah ayam ni disembelih, didengarkan ayat-ayat suci  Al-Quran

Memang ayam ni tak kuat baunye..lepas tuh tak banyak lemak..ayamnye comel-comel jer macam ayam kampung..lepas tuh dagingnye kenyal dan manis..tak macam ayam biasa kite beli tu cepat hancur bile masak kan..

Erm itu lah sedikit info pasal ayam organik..harap berguna pada kalian yang membaca entri ni..

Okey nanti ceciter lagi..

Daaa..


miss u budak tecik..

10 comments:

AnneRaini said...

akak tak pernah pun beli ayam organik. tak pernah jumpe pun.

e k i n ♥ y u s r i said...

hannah comel wat muke cm2

Wawa Yusoff said...

ayam organik?? x penah tau pun... hihi :p

Cik Puan Rara said...

eh knp rara x tau pon ayam organic.kat HPA? kat mana nk beli eh,.

~ NANA ~ said...

kat rumah i pon pakai ayam organic...masa kenduri kawen pon pkai ayam organic sbb dah terbiasa makan...hehe...lagipon rasa lebih selamat & yakin kn? :)

Fifi Nadhrah said...

fifi memang makan ayam organik.. terutame untuk ufairah.. sejak HPA kajang takde ayam organik.. kalau terdesak makan ayamas jela.. kalau tak terdesak.. start kerete pergi HPA kat mines..

Cik Mun said...

nak cubala ayam organik ni..

Umie Aisya said...

Ayah i suka beli ayam organik ni sbb dia ckp tau halalnya.pastu ayam dia agak mahal sket.tp dh lama x beli

SweetLikeWhat said...

k.anne : ade kak..tapi tak banyak tempat yang jual.

ekin : hihi..tq auntie

wawa : ade dear.. ;)

rara : try cari kat stokis HPA ye..

nana : bagus tu nana..mkn ayam cucuk tak elok sangat..huhu

fifi : gud fifi ;)

cik mun : try ekk..

umie : nanti safiyya dah mkn boleh bagi ayam organik kat die.. ;)

! Arjunakirana ! said...

sweet :)