Friday, 29 March 2013

Baked Potato With Cheese

Assalammualaikum

Rabu hari tuh try buat resepi baru untuk Hannah..mama cuti baru lah ade masa..hihi..sian Hannah..bz sangatlah konon mama nye nih..resepi kentang bakar ni aku dapat dari blog wawa..senang sangat caranye..mudah dan senang..hihi..aku cuma tambah cheese jer nak bagi rase tu lemak-lemak masin..sedap rupe nye..mak pak Hannah pun bantai sekali makan..macam tak cukup pulak jadinye..HAHA lol

Potong kentang ikut suke..lepas tu gaul dengan unsalted butter..last sekali tabur jer cheese atas tu..aku guna cheese brand beqa..lupa pulak nak snap gambar..patutnye kata wawa rebus dulu kentang tuh..aku lupa terus jer bakar..memang lama lah..HAHA..tak silap aku 180 darjah ambik masa sejam kot baru lembut..ikut oven lah kot aku rase..cucuk dengan garfu, lembut jer dah masak lah tuh..

kesian..aku takde benda alah nak parut cheese tuh..bantai jer potong-potong camtu..HAHA..ni chef wan tengok ni confirm fail.. ;p

Tengok guna penutup periuk jer..ni tradisi mak aku punye style..HAHA..dari kecik kitorang buat biskut raya suke sangat bakar biskut atas tudung periuk ni..melanggar peraturan masterchep betul ni..kuikuikui..tak kisahlah..janji sedap dan jimattttttt..hihiihihihihi..


ni lah rupe nye..comot..aku cadang kome guna lah aluminium foil tuh..idaklah buruk macam tuh..HAHA..aku tak sempat nak cari benda tu segala..hentam sajalah... ;p

Hasilnye sedap tau..bagi papa Hannah rasa, lepas tuh tanya banyak ke buat..HAHA..siap mintak kat Hannah nak sikit lagi ;P Hannah boleh lak jawab..ermmm..HAHA taktaulah maksudnye boleh ke tak tuh..kihkihkihkih...


ni aku bakar yang takde cheese..dengan unsalted butter jer..sedap jugak..

budak mengintai mama kat dapur..nak tengok lah tu mama masak ape untuk die ;)

Okey lah..nanti ceciter lagi ye..selamat berhujung minggu..

Daa.....

4 comments:

dela said...

chef wan tgok... mau bising mulutnya.. hheee :)

zulaikha megat said...

kalah kepci ni..mestilah hannah suka sebab mama masak dgn penuh kasih sayang..

Ibu Lala said...

Mmm cam terliur pulak tgk ni.

Fifi Nadhrah said...

waaa.. rajin mama hannah masak.. nampak sedap sangat.. ufairah pon ske bende bakar2.. kadang2 capsicum bakar pon ufairah makan..