Thursday, 21 March 2013

Hannah 9 Bulan...

Assalammualaikum

Aku kerja dah hari ni..terpaksa kerja..semalam aku mintak cuti sehari lagi pun kedengaran suara guru besaq aku semacam jer..koje la aku hari ni..risau sebenarnye dengan Hannah..tapi takpe ade mak aku..kejap-kejap aku tepon mak aku tanya Hannah camne..

Mak aku cakap Hannah ok jer..demam memang takde dah..cuma bintik-bintik tu jer ade lagi..makin kurang dah..kat kaki pun dah keluar..tinggal tapak kaki jer lagi..semalam dah mintak air penawar dah..hari ni mak aku mandi kan die dengan air penawar tu jer...

Semalam genap Hannah 9 bulan...lagi 3 bulan nak setahun..cepatnya anak mama ni besar..haih..rindu pulak die masa kecik-kecik..Hannah dah makin aktif..demam-demam aritu pun aktif jugak..rajin nak berdiri jer sekarang ni..kalau kite duduk tu, mesti sibuk jugak paut belakang kita nak berdiri..lepas tuh nak cuba lepas tangan..dah jatuh terduduk nangis pulak..macam sakit sangat..padahal takde ape pun..punggung tu kan ade lapik pampers..saje je tau..

Dah pandai tepuk tangan bile kite suruh..dah faham kalau kite kata tak boleh mula la jebik nak nangis..aku tengok Hannah ni nampak jer macam otai tapi dalam hati ade taman..haha..hari tu papa tengah tengok tab, die pun sibuk merangkak datang kat papa nak tengok jugak, papa gurau-gurau lah cakap 'sibuk lah Hannah ni' terus menangis kate ko..bukan nangis sikit-sikit..macam kena pukul..haih hati kecik la kamu ni Hannah..

Kalau mintak barang kat dia tak boleh rampas..kena mintak elok-elok..kalau tak memang mengamuk..haha..dah pandai tepis tangan orang yang nak ambik dia kalau tiba time takde mood tu..biasanya pepagi lah bila nak hantar kat rumah opah dia..bagi die kat atuk usaha tu paling badan dengan tepis tangan atuk..lepas tu tepuk-tepuk badan kita maknanye jangan lah bagi die kat atuk..bawak lah die pergi koje sekali..haih..macam-macam..

Dah kenal burung dengan kucing..kalau cakap cat tu bukan main mata meliar cari mana cat..bunyi cat pun dah tau..memang peminat tegar kucing si Hannah ni..kalau balik rumah opah ipoh sibuk dia mengejar cat tu..bising mulut terjerit-jerit..lalu jer kucing depan dia, siap tegur lagi..hey..hey..serius memang betul bunyi tegurnye..haha..bile bagi pegang kucing tu, terkekek kekek gelak..geli agaknye...

Dah pandai cari aku kat dapur..kalau memalam tu aku pergi toilet die pun sibuk jugak terbangun..tengok aku takde, sibuk keluar dari bilik nak cari aku kat dapur..padahal aku kat toilet..lampu tido aku dah terbakar..tak beli-beli lagi mentol..tu yang bukak pintu bagi cahaya lampu luar masuk..bile ingat balik tergelak pun ade..die dah set agaknye kalau mama takde tu, kat dapur lah tu..haha..

Kalau tak nampak kite depan mata mesti die sibuk nak cari..satu rumah merayap..takut kot main sorang-sorang..haha..dah pandai ikut apa kita cakap bile tunjuk buku kat dia..ikut dalam sebutan dia lah..papa ar rajin melayan siap ade bunyi lagi..malam tadi pukul3 dah bangun nak main..die boleh duduk main sorang-sorang..haih..tula pukul 8 dah tido..hihi..

haih panjang dah aku sembang ni..tengok gambar lah pulak..

gambar pagi sabtu lepas..tengok papa pergi kebun

masa ni demam dah ok sikit..tapi bila tengahari naik mendadak..haih..

hai saya dah boleh berdiri ni kata Hannah ;p

sian muka budak demam..

Rindu sangat Hannah kat rumah tuh..ape lah die tengah buat tu ye..tak sabar nye nak balik..haih..

Doakan Hannah cepat sembuh sepenuhnye ye..aminn...

Okey nanti sembang lagi..daa...




8 comments:

AnneRaini said...

laaa si kecik tu demam ke..siannya dia. tak lama lagi baiklah tu...

Aeen said...

get well soon hannah....:D

dela said...

siannya... semoga cepat sembuh :)

aTieYusof Family said...

Comell nya Hana..
moga cepat sembuh ya cyg..;)

Fifi Nadhrah said...

cumil sangat hannah.. anis.. kalau anak tak sihat.. kite nak kerje pon hati tak senang kan..

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

salam utk bb hannah juga...harap2 cpt sembuh...kalu panas sgt ..lap2 badan dia ngn towel lembab..

zulaikha megat said...

semoga cepat sembuh sayang...tak lama lgi boleh berjalan ler tuh..

Ibu Lala said...

Apa kes yg tmenung kat pintu tu. nape tu. dmm campak ke. Moga cepat sembuh ye.

Cantik la umah dia. Kat mana tu ek.