Friday, 8 March 2013

Kenapa Aku Di Sini..

Assalammualaikum

Hari ni lambat sikit up entri..banyak pulak koje aku pagi ni..sekarang waktu rehat..mari lah kite berblog pulak..

Erm tajuk pun budget macam nak tulis novel pulak ye..hari ni entri pasal tuan punya blog lah..selalu kisah puteri kesayangan aku tu je kan..takut kome bosan pulak.. ;)

Kenapa aku di sini?hahaha..aku nak cite kat korang, kenapa aku boleh terdampar kat kawasan kampung ni..kampung ye kawankawan..kampung.. haha..kesimpulannya aku sekarang menetap di KAMPUNG GAJAH, PERAK..tercapslock pulak haihh..tau ke Kampung Gajah kat mane???

Kampung Gajah ni daerah Perak Tengah..nak ke Ipoh dalam sejam jer..nak ke Teluk Intan pulak dalam 40minit jer..nak ke Manjung pun dalam 40 minit..
Aku orang Ipoh..lahir pun kat Hospital Besar Ipoh tuh..encik suami yang orang Kampung Gajah ni..ceaa motip bagitau???mihmihmih..

Sebelum kahwin encik suami tersayang aku tu koje kat Public Bank Petaling Jaya..dia mintak tukar balik kampung coz nak jaga mak dengan ayah mertua aku..adik beradik yang lain semua menetap kat KL, jadi encik suami ni ada kesedaran nak jaga mak ayah dia yang semakin meningkat usia..


ni lah jalan aku berulang ke Teluk Intan tiap hari..tak jem tapi kadang-kadang lori sawit yang buat choiiii..haha

MIL dan FIL aku tinggal berdua jer..risaukan dorang pun umur dah banyak..mana larat sangat lagi..encik suami pun beli lah sebuah rumah semi-D dekat Kampung Gajah ni..kampung sekarang dah de taman perumahan tau..ha giteww..mihmihmih..taman perumahan kitorang betul-betul depan kampung MIL aku..seberang jalan besar jer..5 minit pun tak sampai kalau naik motor..

Jadi lepas kahwin aku mintak tukar ke Teluk Intan sebab encik suami aku koje kat Teluk Intan..Kampung Gajah takde PBB..yang ade BSN dengan Bank Pertanian jer..haha..jadi kitorang pergi koje sekali lah..senang..8 bulan camtu jer kitorang duk jauh..lepas tuh duk sekali dah..

First time duduk sini ape perasaan???woi jakun kot..haha..bayangkan aku biasa duk pekan Ipoh tetiba duk kampung..wakakaka..kat sini pasaraya paling besar pun pasaraya HALIDA..aku rase kome pun tak pernah dengar kot..hahaha..lepas tuh SAKAN..SAKAN lah sangat mak jemah ni nak menyoping kat situ..wakakakaka..

Mula-mula rase macam adoii bosannye..masa mula-mula duk sini boleh aku ajak encik suami naik motor memalam pusing Kampung Gajah..haha boleh???tapi lame-lame dah biasa..rase tenang pulak duk kampung..tak jem..relaks jer..


sayang gile kat Teluk Intan kata ko..hahaha..gambo pagi tadi kat makmal komputer sekolah aku..

Pagi-pagi berulang ke Teluk Intan dalam 40 minit camtu..dah biasa rase dekat jer..kalau dah lambat tuh memang merempit lah..lori pun tak pasan aku potong deme..wakakakaka..

Kadang-kadang kabus tebal sangat..sampai tak nampak kereta depan..maklumlah kawasan kampung..jadi kawasannye sejuk, berembun, lembab..tak boleh nak bawak laju sangat..

Masa mula-mula duk sini tiap minggu ajak encik suami balik Ipoh..bosanla katakan..lama-lame dah boleh terima..bak kata Jamal Abdillah "tempat seorang isteri adalah di sisi suami kerana di situlah syurgamu" wahahaha..nak jadi isteri solehah tak???haruslah taat..giteww...

Okey ar..nanti sembang lain..

Daaa..................

3 comments:

Ibu Lala said...

Ooo dah pi dah telok intan ek. Kalau keje gomen senang la nak tuko. Klw
Keje swasta jenuh gak nak cari koje kan.

Ibu Lala said...

Eh kpg gajah. Silap. Telok intan plak.

SweetLikeWhat said...

aah tula sis..keje gomen senang sikit tukar..hihi