Wednesday, 13 March 2013

Lambat *_________*

Assalammualaikum

pinjam gambar dari google ;p

Hari ni aku lambat..bukan lambat sikit..tapi lambat banyak..waaaaaaaaaa..bayangkan cepat aku sampai pukul 8.20 pagi kat sekolah...............haih..nasib takde punch card..kalau tak merah makngah lah card aku..wuwuw..

Pagi tadi aku terjaga sambil terdengar kicauan burung..aikk cepatnye bunyi burung???baru aku tersedar yang sebenarnya aku dah terlambat..tengok jam dah pukul 7..alamakkkk..cepat-cepat aku bangun..ting tong sket sebab bangun mengejut..budak tecik tu elok jer lena..

Terus kejut papa.."papa bangun..kite dah lambat ni!!!hah?!!hahaha..tak pernah aku lambat macam ni sekali..habis lambat pun pukul6..bergegas aku petik api dapur nak masak bubur Hannah..aku campak-campak jer semua bahan terus pi mandi..takde dah bubur special..bubur campak-campak jer..haha..sian Hannah..

Nasib aku dah iron baju aku dengan baju papa Hannah seminggu..kalau tak pergi koje hari ni baju kedut seribu lah jawabnya..dah siap semua aku angkat Hannah..dia dah habis merayau dah satu rumah sementara kitorang siap..tetiba macam ade bau..sudah..berak pulak budak ni..time mama lambat lah kamu berak ye nak..haha

Aku bersihkan Hannah dulu..aku tak suka bagi Hannah dekat opah dalam keadaan camtu..selagi boleh aku buat jugak..aku kesian kat MIL aku..memang tiap pagi aku akan tukar dulu pampers Hannah..kira sampai umah opah, opah tinggal tido kan dia balik jer..kalau boleh aku nak mandikan Hannah siap-siap tapi pikir Hannah plak..sian kena mandi pagi..wakakaka..

Punca lambat???malam tadi terjaga pukul 2 pagi nak basuh dengan stearilize botol/pam..sebab lepas isyak aku dah tertido..tak buat pun semua tu lagi..aku cuma rendam jer..aku bangun tu Hannah pun bangun sekali..lambat pulak dia nak tido balik..main-main dulu..kul3 baru tido balik..

Kunci jam pukul5..aku dah terjaga tapi Hannah pulak merengek nak menyusu..menyusu pulak Hannah sambil baring..last-last tu yang tertido sampai pukul 7..haihhh..

Okey r..nanti sembang lagi

BYE!

5 comments:

Cik Puan Rara said...

bila dh bangun,then baring2 tu yg bahya,rara pon lmbt gak.

Ibu Lala said...

Aduhai. Nak wat cane kan. Jgn kena marah sudah..

Hana Soffelia said...

Hari ni, hari mak bangun lambat sedunia ke apa? Tadi baca blog rara pun lambat bangun. anis pun lambat dan hana sndiri pun lambat. hahaha

hana sedar pukul 7.10 td. tak sempat dh msk bubur. bg kat bs bahan untuk msk. kehkeh

Fifi Nadhrah said...

kalau menyususkan anak.. mesti tertidur sekali.. kan ade hormon ketenangan.. tapi tu da terlebih tenang.. hihi..

SweetLikeWhat said...

rara : tula..memang bahaya..haish..

ibu lala : tula kak..kalau selalu macam ni mau kena sound dengan gb ni..huhu

hana : haha..agaknye lah tu..untung r bs boleh tolong masakkan.. ;)

fifi : haha..tulah..