Thursday, 11 July 2013

Dapurku~

Assalammualaikum

Tetiba nak tunjuk dapur mak jemah ni pulak kan..saje nak tunjuk ni la tempat aku berkuntau masak-masak selalu tuh..cehh macam banyak beno ko masak kan..kecik jer dapur aku ha..nan hado budget lagi nak extend ke belakang..belakang rumah aku tu ade dalam 10 kaki gak lagi boleh extend...dah cukup duit nanti leh la extend..lagipun bertiga jer sekarang ni..takde lah teruk sangat laga-laga punggung nye..ekekeke

Dapur aku ni dah dekat 3 tahun kot..yela start masuk rumah..dah kelihatan buruk sikit dah..ekekeke..aku cat color hijau epal tu..nak nampak ceria lah kononnye..ekekekeke..



Kabinet ni murah jer aku tempah dulu..kat orang melayu..korang leh tengok kat SINI  tak silap aku semua ni 3k lebih sikit jer..sekali dengan tempat sedut asap/minyak tu..aku lupe ler namanye dah petang2 ni blur plak..duhhh..

Merata tempat dorang boleh buat kot..memang terbaik lah..dah siap kerja dorang, segala kotoran dorang cuci tau..dorang siap mop lantai kite..baik hati sangat dorang ni..bersih dan kemas sangat kerja dorang..






Tu bidai buluh tu dah lama gile dah..still elok lagi..tapi tengok aku terbeli kecik..hahaha..hentam sajalah..aku cadang nak tukar tuh..kabinet aku tu sengaja aku buat hitam bawahnye taknak bagi nampak kotor sangat..tau lah dah tumbuk sambal belacan segala, mau lebam kabinet aku tuh..ekekkekee..

Tapi sebenarnye aku memang minat color putih semua..tunggulah aku extend dapur nanti, buat semua putih lak..tapi memang kena gigih la jaganye..hihihihi..


Oklah nanti sembang lain ye...

Nak balik jumpe dapur aku balik ni nak masak berbuka plak..eekekkee..

Daa............

17 comments:

erin said...

cantik ohhhh..klu semua putih, pun cantik, rin ni nasib baik dapur memasak kabinetnya hitam, yg rin nk cat tu dapur kering..huhu..tapi ntah bilelah nk ku cat..haihhh

Cik Puan Rara said...

cantiknya dapur anez! kemas je.set lemari putih.ahhh menawan kalbu.ptt masak sedap.hehehe

Wawa said...

weh!cantek giles kot kaler ijau-putih...mihmihmih...time kaseh bg idea...:p

erna said...

anez..cantiknya dapur. boleh tido kat dapur jugak ni..nyaman :) lawa la kabinet ituuuu! LIKE!

e k i n ♥ y u s r i said...

bilelah nak ade rumah sendiri nie
aduhai

CikNaa said...

comel tapi cantik.. kabinet tu mmg murah la klu termasuk sedut asap tu kan..

Mimy Hamid said...

perfecto kabinet dapur...kalau gini mmg duk dapur selalu pun suke

~ NANA ~ said...

Cantik dapur u! I mmg nak cabinet dapur warna putih walaupon leceh sikit nk jaga janji puas hati..hihi

LisaLisut said...

nice kitchen!!! :D

Rilla said...

Lawanya dapur. Ni rasa tak sabar nak tunggu rumah siap ni

e.t.t.y said...

nom nom nom..macam sdap pulak tengok kabinet mung..hahahhahhah...

keluasan dapur tu mcm rumah daku jugak. lagi lagi tang pintu dapur, sinki tu. boleh lah amik ni tunjuk kt laki ku....

With Julia said...

Cantik yerrrrrrrrrr dapur anez...rumah sendiri senang nk deco apa pun...suka gak warna putih dan itam kombinasi sedap mata memandang...kemas tau..suka tgk :) cayalah rajin mengemas nih..

Cik Mun said...

cantiklaaa...

Fifi Nadhrah said...

cantinye dapur anis.. suke.. hijau putih..

Fifi Nadhrah said...

fifi singgah petang..

Dzil Khadeeja said...

tak kesah la dapo besar mna, yg penting rajin masak utk famili kan... =')

Fifi Nadhrah said...

lame menyepi..