Friday, 2 August 2013

Update 24 Ramadhan

Assalammualaikum..

Perghhhh berminggu-minggu tak update..aku taktau mana datang penyakit malas yang kritikal ni tah...emm 5 hari jer lagi nak raya...jap jer kan..macam baru jer aku taip entri ramadhan pertama tu..ekekeke..

Persiapan raya takde meriah sangat..biasa-biasa jer..hannah jela kot meriah dengan baju raya..haha..aku ade 4 pasang jer baju raya..syukur alhamdulillah..semua aku buat baju kurung pahang dengan niat nampak kurus sikit..kuikuikui..Hannah ade 3 pasang baju kurung..2 helai lebihan kain mama, lagi satu lebihan baju melayu papa..haha..barulah sedondon kata ko..

Aku tempah baju Hannah sehelai rm13..lepas ni aku nak belajar menjahit lah..lagi syok kan buat sendiri..takde pening pale risau baju siap ke tak..lagipun aku tgk mcm senang gile kan jahit baju budak kecik..lol

Kuih raya aku ade cadang nak buat..yang order pun ade..nak buat tu aku taktau ler ade masa ke tak..haha..malam tadi rasa kuih raya yang aku order tu..nasib sedap..haha..hannah pun join sekali..bagi seketui aku tutup bekas balik..melalak nak lagi..aduhhhh lom raya lagi la hannah.. (-_-")

Raya pertama tahun ni, rumah aku dulu..yeay!!!sangat berkobar-kobar nak balik..isnin dengan selasa minggu depan aku keje lagi..rabu baru start cuti dan balik ipoh..cuti awal pun takde makne..papa Hannah keje sampai rabu tu..huhu..

Misi aku yang terpenting sekarang ni nak jahit manik kat baju Hannah..aduhhhh aku taktau la sempat ke tak ni...dulu sebelum ade anak, pagi raya aku masih menjahit manik kat baju aku..ni ade anak taktaula pagi raya ke berapa plak siap..hohoho..

Nasib la sehelai jer..baju ni Hannah sedondon ngn papa..pakai raya pertama..baju ni kosong sangat plak aku tengok..tu nak tambah manik..


hai!bergaya tak saya?


Ok lah nanti sembang lagi..taktau bape minggu plak..wakakkaa


Daaa..


9 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

hah...
tambah manik mesti cantik
xpon bunga2 kecik kat bahagian bahu ke dada tue
mesti lg sweet

erin said...

holoh hannah..comel sgt la dia

Cik Puan Rara said...

ala omei omei~ aah anez.tambah bunga n manik tabur.cantikk.

MimahAjil said...

Alololo..comey sangat Hannah ni..acik rase nk g gomol2 je dia..nasib kat perak tau...hehe

AnneRaini said...

akak sejak ada anak ni, jahit manik secoet pun makan berminggu..hahaha.

m@m@yAyA said...

alolo comelnya bju raya hannah~
anez lau rjin jhtla manik ke xpn ltk border msti lg menawan..

Umi Qi said...

Comellll yer hannah pakai pinky kaler....ish nsb Qi x tgk kalo x dia buat sujud syukur lagi kt hannah hahahhahahha ala2 citer mrs cinderella gitu...hahhaha tingat kisah diorg kt kidszoona lucuu

Cik Puan Rara said...

eh mana story raya ni.hehehe

Fifi Nadhrah said...

comel hannah.. mane baju bermaniknye?