Friday, 18 October 2013

AidilAdha 1434 H Kami~

Assalammualaikum

Salam Jumaat semua..esok cuti lagi..yippi..hari bergolek-golek dengan Hannah..aku baru nak cite pasal aidiladha aku ha..takpe lambat asal ade kan..tengok ape jadi dengan entry raya aidilfitri aku..sampai sudah tak buat..muahahahaha..

Ok dah sambung!!!tahun ni raya rumah mil aku..pasalnye raya puasa haritu rumah aku dulu..kalau raya puasa rumah papa Hannah dulu, raya haji rumah aku pulak..ikut giliran..memang takde nak gaduh-gaduh ke ape..tiap kali tau turn mana nak balik..hehe

Mil aku tiap kali raya mesti buat lemang..tak kira raya puasa atau raya haji ni..cuma kalau raya puasa tu lagi bestlah..mil aku buat bahulu, putu kacang, dan dodol..kuat woo mak mertua ku..hebat leh masak tu semua..

Isnin aku cuti dah..papa Hannah jer koje..tak dapat cuti..malam tu baru kitorang balik rumah mil..ala 5 minit jer pun..nak dengar lagu raya pun tak sempat..muahahaha...

Sampai-sampai adik ipar baru nak  bakar lemang 20 batang..mil kat dapur tengah siap-siap bahan nak buat rendang daging..tolong la ape yang patut..dah siap ape lagi..melantak ler..miahahaha..tengah malam woiii makan lemang..bapak gemok la lepas raya..lemak menari-nari riang dalam badan..

Pagi raya plak bangun tolong mil buat bekpes dulu..730 dah siap bekpes sebab nak cepat kan pergi solat hari raya..menu pagi raya, rendang daging, lemang, apam, bihun goreng dan biskut raya..petang tu mil buat laksa pulak..
Hannah pukul7 dah bangun..mandikan dia, siap2kan pakai baju raya..



sebesen dah siap..sedapp wooo


peplum katanyeee...haha..raya puasa haritu aku beli..masa tu besar..sekarang baru lah muat sket..


buat muka busuk lak die..

mana la papa ni tak balik lagi..lamanyee

lepak kat luar dengan abang haziq..macam dah besar sangat kononnye!!!

dengan mama..muka dah ngantuk dah tuh

papa balik terus tangkap gambo..hannah taknak bagi kerjasama..bosan kemwor katanye...muahaha

tukar baju dah..nak pergi hantar machine masa nih..

rezeki di hari raya..alhamdulillah...

Ok tu jelah cerita raya haji kami..petang tu kitorang ade customer nak sewa fountain machine tu..dah settle kat sana terus gerak balik ipoh, raya rumah aku pulak..baru adil dan saksama..muahaha..

Nanti sembang lagi..

Daaa...

12 comments:

♥ ROS ♥ said...

Siap ade gmbr family.. Ros xsempat... Busy katakan...hahhaha...

Nampak besarlak hannah pkai bju tu.. Kikiki

Aeen said...

cantek hannah pkai bju peplum walupun nmpk bsar sikit....raya haji taun ni raees pkai bju dok umah je..mama n papa dy pun pkai tshirt ngn suar je..x gi mane pn..dok umah..hehehe..

adrianna syaz said...

Comeynya hannah wat muka busuk..hehe

Mommy_Cha said...

kenapa comey sangat ni??? kenapeeee??????????????
#geramdekathannah

Cik Mun said...

comelnye hannahhhhh

Umi Qi said...

Haishhh makin lama tgk bakal menantu makin geram rasanya kita nak berbesan ewahhhh hahahahha ko yg lebih2 kan umi Qi...kikiki comel hannah berpeplum...weeeeeee

Cik Puan Rara said...

princess xde pon baju raya haji.sobss~ ehehehe.eh anez,awal nya hannah bagun.senang je bangun eh.bagus lah anak dara tu~

Fifi Nadhrah said...

sempat lagi kot.. selamat hari raye anis.. meriah berpeplum hannah.. kami takde gambar raye... tak sempat..

MimahAjil said...

comel je keluarga ni sedondon...:)

eh...akak nampak choc fountain...stroberi coklat kah??hurrmm...nyum2..

DYatie said...

Untung la org rumah dekat2. Haha.

~ NANA ~ said...

meriah raya haji hannah...comel tau dressing hannah, pandai mama pilih

Mimy Hamid said...

terpaut dengan hana...comel betul ngan baju peplum....geramm