Tuesday, 1 October 2013

Hannah Jumpe Umar Hensem!

Assalammualaikum

Jom sambung entri semalam..rumah etty belakang tesco jer..aku singgah dulu tesco borong pampers hannah..haha kat melaka jugak nak borong pun mcm kat perak takde tesco..kakkaaka..

Dalam 230 petang kot sampai lah rumah etty..kat luar aku msg die dulu 'aku dah sampai..haha..' lepas tu nampak etty keluar..dalam hati ni berdebor jugak..yelah first time jumpe kot..tapi aku buat2 cool..ecececece..salam2, kiss2 pastu etty ajak masuk..mak dengan adik etty pun ade..husband si etty kerja haritu..die kim salam jer ke kami kata etty..

Ya Allah lembut betul lah mak etty ni cakap..suara lembut jer..aku jer cakap bergempa2..hahhaa..gaya penulisan macam brutal..sebenarnye lemah lembut orangnye..ke sebab ko tak sihat etty?bahahahaha...

Etty masak asam pedas kat kitorang hari tu..aku dah pesan jangan masak2..tapi dia masak jugakk..aku nak pangg tak sampai hati pulak sebab lemah lembut orangnye..matiklah aku kena smack down ngn etty ni kang..bahhahaa..

Asam pedas mak etty terbaikk wa cakap lu..kalau korang datang rumah die, request la asam pedas die..memang mengancam!!asri pun puji..die cakap abg segan nak tambah tapi last-last terpaksa tambah jugak..bahahaha motip sangat kan ko bang..eh aku pun tambah, sedap sangat..mekasih la etty layan kami baik sangat walaupun ko tak sihat..

Rumah etty sangat lawa..hall besar gileee..terpegun aku tengok rumah etty..memang lawa..besar lak tuh..kabinet tv ko lawa hoiii dengan almari yang tak bukak plastik lagi tuh..kitchen cabinet pun lawa..berkenan aku tengoknye..eh lagi satu bunga pinggan corelle mu pun lawa...bahaha sempat aku perati masa basuh pinggan..wakakkakaa...

Umar raihan sangat putih..comel sangat..geram aku dengan die..tapi die tak suke duk atas riba aku, atas riba asri bukan main suka lagi..etty kata umar rapat dengan ayah iye sekarang ni..

Hannah bukan main lagi suke jumpe umar..die memang suke la ade kawan..sibuk die duk dekat2 dengan umar..umar pun takut..bahahhaa..terlebih ramah anak aku..ikut sape ke lagi?ehh!!! hahaha

Etty ajak tido rumah dia, bukan taknak, aku taknak ganggu ko..ko pun tak bape sihat..jadi taknak serabutkan lagi..hehe..ko jaga diri bebaik..jangan buat keje berat sangat k..tu pun etty suh mandi2kan hannah, tujuannye nak suh lelama kat rumah dia...malu la aku, kalau boleh dengan aku2 sekali nak mandi rumah ko tu tau..bahahhaaa

Dalam 430 petang kitorang pun beransur lah mintak diri..lama woii kat rumah etty, rasa taknak balik..syok sembang dengan mu etty..taktau lagi bile leh jumpe sebab jarak memisahkan kite..ecececece..

Ade rezeki kite jumpe lagi ehh etty..moga ukhwah ni berkekalan hingga akhir hayat..aminnnn..















putih sangat umar raihan..hensemm

kami yang comel ;p

Terima kasih ehh etty..akhirnye dapat jumpe ko..ko tau kan ko tu popular ramai orang nak jumpe ko tau..ekekeke..jangan pangg aku..aku tak ikut waze dah..aku ikut cakap ko jer..bahahhaaa..

Mekasih guide aku tempat makan best2 tuh..

Nanti mai perak, singgah rumah aku ehh..

Ok lah..nanti sembang lagi..sok nak cite makanan dan tempat best kat melaka

Daa...



20 comments:

achiek anis said...

amboi seronok hannah berjalan eh...

putih lepak2 si umar ek...:)

Cik Puan Rara said...

wahhhh~ dpt mkn masakan mak etty~ bestnya~ hehehe.

Umi Qi said...

Hehehhe comel je mak eety nih...bagus lah orang perak leh jumpa orang melaka...umi Qi dok kl pi melaka pun x singgah umah etty...bateri hp kong...pangggg diri sendiri grrrrrrr Hannah len kali cium Qi sekali ye hahahhahah

♥ ROS ♥ said...

Mesra nyer hannah.. Best dpt jumpa etty.. Bila lak kita berdating ni..kekeke

~ NANA ~ said...

hannah kiss umar ek? notty tau...hahaha

hana yoriee said...

Comelnya budak dua org ni.. Mak3 budak pun comel jugek..gitteewww.. hihi

erin said...

amboi hannah, ambik kesempatan nampak..hahaha, anez dah jumpa mak etty, ni yg bua kita nk g melaka gak ni

Cik Puan Rara said...

rara tag anez http://lipslikesugar87.blogspot.com/2013/10/giveaway-untuk-readers-pinky-momma-dot.html

e.t.t.y said...

aku dok baca ulang ulang sebab comel sangat dialog budak budak ni.

hannah, acik rindu awak dah tau. cheeky sangat tau awak ni......

Ann Ishak said...

bestnya bertemu rakan blogger dekat negeri lain kan, dapat mengeratkan silatulrahim sesama :)

Hana Soffelia said...

Bestttt nanti dtg pahang tau Hannah, jumpa Naurah pulak..

ctmah said...

ok jeles!hahaha!

veesakura said...

Wahhhh,comei je entry nih. Mak etty, pos kan asam pedas,boleh? Hehehe

veesakura said...

Wahhhh,comei je entry nih. Mak etty, pos kan asam pedas,boleh? Hehehe

Cik Puan Mimi said...

Aku bukan ape......



Aku benciiiiii jelesssss

Huwaaaa. Nk jumpa gakkkkkkk

Aty_Fared said...

Hehehe...kemain comelnderang tu berborak yer.. :)

Chekgu Azrine said...

sweet je aksi borak2 tuh...hehehe..
syiok dapat jumpa kekawan bloggers kan??

Fifi Nadhrah said...

wah.. jalan2 melake.. bestnye la.. fifi ni pernah jumpe sorang je geng gojes.. tu pon sebab ex skolmate.. haha

Shasha Azmar said...

okay, mak etty comel jugak rupanya..hihihih

Mimy Hamid said...

ni tak sabar nk pi balik melaka ni jumpa etty