Wednesday, 23 October 2013

Nikmat Itu ~

Assalammualaikum

Dah aku pun taktau nak letak tajuk ape..bantai lah..aku nak cerita sabtu ahad aku baru ni jer pon..mihmihmih..tapi realiti nye memang nikmat lah duduk kat rumah..bergolek dengan hannah..masak-masak dan makan..tido, bangun, tengok tv, tido balik..muahahaha..

Sila nyanyi dengan tempo lagu si tegar tu yepp..

"cita-cita ku menjadi surirumah, 
sekarang kerja mungkin suatu hari surirumah"
"aku takkan berputus asa,
akan ku capai cita-cita menjadi nyata"

muahahahhahaa..k dah!!!kang hujan plak kang...

Papa Hannah dah warning, yang sabtu ahad ni kite duk rumah saje..abg nak pergi kebun ye..dah lama sangat tak pergi kebun..jangan ajak ke mana2 katanye..nehi kabhi nehi !!! amboi hindustan bagai ko bang..haha

Jadi pagi sabtu tu pergi lah beliau ke kebun sawitnyee..sebelum subuh dah pergi..eh sesudah subuh lah..sebelum subuh buat ape tak bangun tido lagi..miahahhahaa

Aku siap kan kerja rumah sket, basuh kain, jemur kain, lepas tu baru terhegeh-hegeh buat bekpes Hannah..pukul11 baru budak tu makan..al maklum ler sambil buat koje sambil wassap..denggg tu lah punca utama..muahahhaa..

Daging korban ade lagi, buatla begedil daging untuk Hannah..makan kenyang2 sampai tengahari tau nak..kejamnye mak ekau ye Hannah..mihmihmih




tq mama..lain kali cepat sket masak..lapar kite tau

Tengahari papa Hannah pun pulang dari kebunnyeee..tengahari tu ku masak daging kunyit sajo..lupa snap gambo..tengok barang dapur banyak habis..haha alasan sangat kan..papa Hannah pun ajak lah beli barang dapur kat teluk intan..haih tadi kata taknak ke mana2..motip sangat nak pergi teluk intan hari2 cuti..



budak aktif..nak ambik gambo kena jerit stop!!!baru die berhenti bergerak..ayoooooo

Malam pulak kitorang laki bini gigih main ubah-ubah perabot pulak..patah pinggang hoi angkat lemari..sebelum ni bilik no3 tu kitorang jadikan bilik baju bajan kitorang, nak gosok baju, baju kerja semua bilik tuh..

Lepas tu kitorang rase tak senonoh pulak susunan gitu..hahaha..jadi bilik no3 jadi bilik tetamu..baju bajan tadi letak kat stor..iron semua kat stor..lemari baju letak kat master badroom pulak..malam tu gigih kemas stor bagi kemas dulu pastu baru sumbat lagi barang..haha

Jadi malam tu dua2 tumpo..paham idak tumpo tu ape..tak paham sudah..hahahhaa


ini lah stor ku..tunjuk sket jelah..malu serabai..haha

Aku takde rezeki lagi nak extend belakang..ada rezeki nanti ku nak buat stor..sayang pulak rasa bilik jadi stor..kan?!!!!pelan-pelan kayuh beskal anak-anak..heh

Ahad pulak papa Hannah ape lagi kebun lahhhhh..lepas tu aku tersampuk mood rajin dari mana tah, nak buat pavlova pulak..nama bukan main lagi canggih..tapi senang ya amat membuatnye...buat2 manis pulak..lansung tak suka..merajuk taknak buat dah..cukuplah sekali ini...miahhahahahaa



oh pavlova ku..walaupun rupa mu nampak sedap tetapi rasa mu cukup bikin ku kencing manis..miahahhahaa

Papa Hannah balik tengahari..laju jer tanya aku tengahari makan ni jer ke..miahahhahaahaaa..lor aku ingat nak lunch ni jer..jadi ku laju-laju ler masak daging kicap..daging lagi..!!!selagi daging korban ade dalam peti, tema masakan ku semua berasas kan daging ye anak-anak..hahahaha


daging kicap ku..


amboi sedappnye minum...


Begitu lah cuti hari minggu ku..

Ok nanti sembang lagi..

BYE!!!


14 comments:

Aeen said...

best je lepak rumah anak beranak kan...ain jarang la dpt lepas 3 beranak kalau hari minggu...mana tak nye..tiap2 minggu kene dok umah mertua..harus n wajib...urghhh...

adrianna syaz said...

Rajinnya deko2 umh sampai tumpo..hehe...seronok je tgk dia mkn ni...daging tu nmpk sedap sbb dah dkr setgh thn x merasa mkn daging..guhu

puansazusarin said...

Syokkan lepak2 dgn anak..rasa cepat jer masa berjalan :)

Shasha Azmar said...

daging kicap tu buat ku terliur..

AnneRaini said...

Cuti2 dok umah lg syok anez...akak suke jek dok umah...

Umi Qi said...

Lawa ye lah rumah mu ye anez....hannah besar tinggi ye hehhe...daging masak kicap tuh terliur betul lah...

aznor ibrahim said...

ate mane tak tumpo..ngangkat lemari..haha

Cik Puan Rara said...

hannah comels sgt lah.geram.anez! aku nk dtg umah mu taw.nt mu masak k.kalau ku pegi lumut ag nt ku roger.hahaha

Mommy_Cha said...

eh hannah pinjam bulu mata boleh ke nak oi?
hahahah.

:)

rajin sgt tu buat pavlova.
aku tahap buat donat je noks.
hehehehe.

♥ ROS ♥ said...

Bestnyer lepak umah kan.. Tp ros slalu weekend xlekat umah..keje berjalan tp bjalan paun beli brg je..kdg g tgk umah,, nnt umah bru nk duk umah je la,,wakakak

Haslinda Sadiken said...

nie namanya n3 sekali lum-sum...hehehe

DYatie said...

Tumpo tu mende wei? Hihi.
Suka jugak hari bergolek2 dgn anak dan laki.
HewHewHew.

Mimy Hamid said...

nikmat sgt weekend mu anez hahaha..smpi tumpo..tumpo tu tido kedok kannnnnnnnnnnnnnnn hahaha

YanaUjang said...

happening je weekend men msak² kt rmh..eh pavlova mmg manisssss ponn..kita pn xlarat mkn byk..biasa 1 slice je..err pnh mkn 2 kali je kot pavlova..bahaha mahal oii kt kedai..iols x rajin nk msk dapur..lalala :p