Wednesday, 25 February 2015

CNY Pony Rides~

Assalammualaikum

Kemain tajuk..haha..CNY tahun lepas lagi aku dah bawak hannah naik kuda kat perak turf club ni..masa tu kecik lagi dia naik dengan asri..tapi masa tu takde gambar..hp mak pak dua2 takde battery..haha

Tahun ni memang dah plan nak bawak hannah naik lagi..dah siap2 charge hp..wakakkaa..aku ingat kan tiap kali CNY jer dorang bukak untuk orang luar naik..rupa-rupanya memang tiap minggu ada..tapi 2 round RM25..masa CNY ni RM10 aje..murah banyak kan..

Aku ingat hannah nangis lah takut nak naik..tak sangka aku dia berani dan steady jer duk atas kuda tu..kikiki...biasa lah mak2 cuak lebih..

Aku suruh asri ikut tepi..yela risau aku jatuh ke ape kang..pastu aku tanya lah orang in charge kat situ..kalau nak belajar naik kuda boleh ke..pastu dia kata memang ada kelas tiap sabtu ahad..RM350 sebulan..dia tunjuk ada sorang budak cina dalam 4,5 tahun kot..dia kata budak tu dah pandai dah handle kuda sendiri..laju je..

Wahh teruja sangat aku..insyaAllah ada rezeki lebih memang nak hantar hannah..sunnah kan belajar sukan berkuda ni..permulaan ni aku nak try bawak naik tiap minggu jer dulu..kalau ok kite masuk class lah..hihi


dia cakap papa naik lah belakang..haha..semput pony tu kalau papa naik sekali..kiki

ececcecee bergaya lah..tapi kaki tak sampai kat pedal ;p


kusyuk tol


dah sampai kaki kita masuk kelas eh


serius sangat pon..


suruh senyum baru la nak senyum


gud job hannah!

Balik jer kecoh satu rumah bagitau atuk dengan opah dia naik kuda...jerit cerita kat atuk! hannah naik kuda bintik2..besar!haha cerita kat opah kuda tu ada mata lah, ada janggut lah, ada rambut, ada mulut, ada hidung...hahaha adoii macam lah atuk taktau.. T_______T

Tapi memang terbaik la kuda-kuda kat sini..memang cantik dan bersih jer kuda-kuda nya..memang djaga rapi sangat..


kuda yang adik aku naik ni nama dia Peanut..besar gila..adik aku kata gayat tul masa mula2 naik..

Begitula kisahnya seorang budak perempuan bernama Hannah menunggang kuda..hahaha

OK lah nanti sembang lagi..

BAI!

1 comment:

Aeen said...

hannah senyum mcm terpaksa je...hhehe..papepun cute la hannah naik kuda...