Thursday, 16 April 2015

Bawal Satin Plain

Assalammualaikum..

Tengok drama hati perempuan tv3 pukul7?memula dulu aku tengok, sekarang tak sempat nak follow dah..eh bukan nak cerita pasal drama tu..aku nak cerita pasal tudung bawal yang heroin dia pakai..kalau korang perasan semua bawal satin kan dia pakai..lawa lah pulak..dah terpengaruh..HAHA..dasar!

Sebelum ni aku tengok adik aku rajin borong kain satin pastu dia buat shawl..aku ada satu shawl satin..tapi tak pakai pun dah..tersimpan je..pastu bila aku tengok drama hati perempuan tu eh comelnye dia pakai bawal satin..yang printed dia pakai pun lawa-lawa kan..

Pastu taktau mana nak beli teringat adik aku dia beli kain pastu hantar jahit tepi..aku pun pergi nagoya cari kain satin..semeter RM7..semeter cukup lah untuk bawal bidang 45"..aku beli 3 warna..pink belacan..eh ade ke nama pink belacan?hentam jelah..hijau petronas, lagi satu hijau lumut kot?lupa la nak tangkap gambar..aku pakai harini pink belacan..lawa tau pakai dengan baju kurung..ayu gitu..HAHA..walaupun tuan nya jalan dah rupa gengster jer..

Upah jahit tepi rm5..kiranya sehelai tudung jatuh dalam rm12..lebih kurang je adik ipar aku beli online sehelai rm15..baik aku beli online jer..jimat minyak nak pergi kedai jahit lah..nak pergi nagoya lah..dah berapa kerugian di situ..lom lagi kira hannah pau askrim ketika membeli kain tersebut..HAHA..

Korang beli jelah online..rara pun ada jual tu..beli jelah kat dia ok..



ayu tak???HAHA..letak bunga bagi effect ayu..KAH!

Oklah nanti sembang lagi

BAI

7 comments:

hasya edat said...

tak reti la nak pandai tudung camni..terutama satin..mesti licin :-)

safurara said...

weiii aku x jual.hhahaha.wehh gigih g nagoya.pasar malam sudahhh!

aTieYusof Family said...

cerita pasal bawal satin ni..baru gak tadi terbeli bawal satin colour biru.. semua gara2 drama Hati Perempuan tu...hihi.

Allene typicalmommy said...

klu ada anak senang kotor kan tudung ni. cukup la aku ada 1 jubh satin... kena air sikit dah nampak.. stress

CikNaa said...

hamboiii..macam2 pesen tudung dia..

AnneRaini said...

akak pakai bawal satin masa ry 2012. jahit sendiri je siap letak manik tp pakai sekali tu jelah.

Liyana said...

comey je :) eh tapi tak susah pakai ke wey? :D