Monday, 20 April 2015

Hadeen 9 Bulan

Assalammualaikum

Harini 20 hari bulan genap hadeen 9 bulan..petang nanti nak bawa pergi checkup..berapa dah berat agaknya..aku rasa macam ringan je..mana tak nye dah terlampau aktif..ada jer kerja dia dengan kakak..hadeen start boleh duduk sendiri 8 bulan haritu..tak lama lepas tu, baru merangkak..

Pantang nampak pintu biliK air terbukak laju jer dia nak masuk..lagi kita panggil hadeen!lagi laju dia pergi sambil gelak-gelak..eh ingat mak kau nak main kejar-kejar eh..kalau ada orang dalam bilik air, selagi tu lah dia ketuk-ketuk pintu nak masuk..budak ni suka mandi..kalau kejap sangat bagi mandi, menjerit lah dia tanda marah la tu..

Dan kuat memanjat jugak..tengok-tengok dah ada atas rocker sambil rocker tu bergoyang ke depan belakang..kakak jadi penonton sambil gelak-gelak je tengok adik atas rocker tu..apa ingat adik buat persembahan ke -___-

Sekarang rajin berdiri..dia meniti lah dekat kerusi, dekat segala benda lah boleh berdiri..malam tadi dah terlentang..mengantuk kot..aku tengok dah mamai tapi taknak tido jugak..haih..cepat-cepat bagi madu..orang tua-tua cakap kalau anak jatuh, cepat-cepat bagi benda manis..contoh air gula..tak sempat buat air gula madu pun boleh..

Kalau orang makan memang dia NAK jugak..sampai mengamuk tau nak jugak..aku pun tak paham..memang dia obses dengan makanan..makanan orang ye bukan makanan dia..haiyaaa..lagi ape eh..ha dah pandai REBUT mainan dengan kakak..dia tarik mainan kakak tengah pegang, pastu kakak tarik balik, dia tarik lagi sambil jerit..kakak dah la selalu kedek je dengan adik..bila mama cakap bagi adik pinjam kejap baru dia bagi..lepas tu dia ambik balik >___<

Kalau dengar dorang ni menjerit aku rasa macam ada anak 20 orang tau..dah pandai main dah budak dua orang tu..kakak menyorok belakang langsir, menjerit-jerit dia sambil gelak..ceaaa ada masa baik tu baik sangat siap gelak-gelak kemain lagi..sampai tang rebut mainan karang, kemain jugak lah menjerit nye masing-masing..


berlari mak kau tau nak tangkap gambar..kah! :P

HOBI TERKINI : cabut bunga opah

cengeng..nak berkepit jer sekarang

dah pandai main wiper

pegang tangan tu sibuk nak cabut kopiah..haha

Oklah nanti sembang lagi

BAI

3 comments:

Aeen said...

comey la hadeen...cepat je rasa dah besar kan..dah mcm2 ragam2..hehe

Liyana said...

bestnye jadi mak anak 2. tazabar pulak haha.

time preggy hadeen dulu mama makan ape? gebu nau tengok hadeen ni hehe

Fifi Nadhrah said...

banyak dah gigi hadeen.. cerdik.. ulwan pon lasak memanjat..