Monday, 3 August 2015

Aidilfitri 2015

Assalammualaikum


Baru nak cerita pasal raya oiiii..hahaha..sibuk sikit lepas guru besar baru masuk ni..macam-macam perubahan..banyaklah kena ubah..bertabahlah..huhu

Tahun ni raya rumah mak mertua dulu..aku start cuti rabu..plan asal khamis tu baru cuti..tapi aku takde mood dah nak keje..asri pun dah start cuti..dah semua cuti aku je keje lagi mmg sadis lah..kihkih

Sehari sebelum raya tu aku dah ada kat rumah mil dah..adik beradik pun dah ramai balik..10 orang oii adik beradik asri..memang meriah lah..budak dua org tu mmg seronok sgt lah ramai akak-akak sepupu rajin melayan..

Siang tu kami bakar lemang, masak rendang ayam, rendang daging, dodol, wajik, baulu..perghhh teringat-ingat menu raya..sedapnye!

Malam tu anak-anak buah main bunga api..hannah pun join sekali..mula-mula takut, lepas tu seronok la pulak sampai tak puas nak main lagi..kikiki


40 batang bakar lemang oii..puas makan lemang..hihi

mula-mula tengok je kakak-kakak main..ni mesti penakut macam papa...kikiki

tengok maksu bawak hadeen main baru lah hannah nak main >____<

akhirnya takleh jadi ni...main jugak akhirnya ... ;p

dah start dah

takut-takut berani..

Pagi raya pukul6 tersedar..mandi sunat hari raya..pas solat subuh terus kejut kan budak-budak tu..630 dah mandi..dorang dah biasa aku mandikan sebelum pergi rumah opah..aku taknak susahkan mil..mil dah jagakan anak-anak aku dah bersyukur sangat...selagi boleh nak mudahkan mil aku jaga dorang...

Aku nak ikut solat hari raya bukan apa, sebab lepas solat raya dorang terus pergi kubur arwah ayah..aku tak pernah pergi lagi sebab masa fil meninggal haritu hadeen baru 4 bulan..ni dah besar sikit aku bawak lah..

Mula nya aku nak duduk belakang je..tapi budak berdua tu behave dapatlah jugak aku solat hari raya setelah bertahun tak pergi sejak ada anak..hahaha..aku ambik saf paling hujung dekat dinding..ade kendi air kat masjid tu aku bagi dorang main..nasiblah mau diam kejap..hehehe


sebelum pergi masjid bergambar dulu

bape ketul tah masuk perut..sedap betul..kikiki

ececece husband and wife...siap jugak akhirnya manik aku tu...kikikiki

bergambar dengan mak...

mak senyum sensorang..yang lain ape kena tah..hish

raya kedua balik ipoh pulak

beraya sedara mara mak aku pulak

baraan raya...bukan aku yang gemok tapi baju yang buat aku nampak gemok..wakakkaa


ape mata kuyu ni hannah

sepupu, mak sedara..ini pun takda semua..walaupun arwah atok dah meninggal tahun 2009 kami masih berkumpul ramai-ramai pergi beraya..meriah sangat..setahun sekali jumpa macam-macam cerita ada..hihi


nape bulat je muka mak ko ni hadeen..hish

raya ketiga ke sungai sumun, sepupu aku bertunag..

raya keempat pergi kedai emas beli cincin..adik aku nak bertunang..

raya kelima rara datang raya rumah akuu..malam tu balik kg gajah dah esoknya koje..


Alhamdulillah tu lah sikit cerita raya aku..terupdate jugak cerita raya kikiki


Oklah nanti sembang lagi..

BAI

8 comments:

AnneRaini said...

selamat hari raya anez.

YieN said...

meriahnyer.. daku x puas beraya lagi ni.. nak makan lemang lagi, uwaaaa

Amanda Suria said...

Seronoknya beraya kan....

CikNaa said...

banyaknya gambar raya anez!hihi

LisaLisut said...

I br tau u cikgu. Hehe. K laaa u xgemukkk. Sobss. I ni tekkk beso haaa trus nmpk gemuk. Pdhl xle gemuk mana perut(msh perasan) hahahaha

Siti Zawiyah Rahmat said...

Meriahnya raya .. best ni :-)

e.t.t.y said...

raya ketiga kt sungai sumun??? oi aku ada kt situuuu

PeRdU cINta said...

Assalammualaikum
Ziarah ukhuwah..
Hujung syawal..salam lebaran maaf zahir batin. .