Wednesday, 2 September 2015

Hadeen dan Lempeng Manis

Assalammualaikum

Semalam petang mak hadeen ni kena rasuk mood rajin..tetiba rasa nak makan lempeng..haha dasar sgt semua ikut selera mak..tapi hadeen pun suka lempeng manis ni..orang sekarang tengah sibuk buat risoles..aku buat lempeng..kihkihkih..nanti lah hujung minggu nanti nak try..

Balik kerja semalam tukar baju terus ke dapur..Simple je lempeng aku..nak resepi jugak ke kome haha..aku bagi jelah eh..mana tau ade carian resepi lempeng manis leh la cuba resepi aku ni kihkihkih..

Bahan-bahan

Tepung gandum 5 sudu
Telur 3 biji
Susu pekat ikut korang nak manis mana
Susu cair sikit/full cream/fresh milk

Kacau sebati dan boleh lah masak atas non stick pan

adunan siap!

tak perlu terbalik kan..dah masak atas nya angkat je..api jangan kuat sangat

makan gitu je sedap..minum pulak nescafe panas...perghhh sedap!

Semalam dah siap masak tu kan, aku letak lah lempeng tu kat bilik dorang..aku nak suap lah sambil dorang main tu..aku ajak dorang pergi basuh tangan dulu..dah siap basuh tangan tu laju je hadeen pergi kat bilik mainan dorang tu..aku ingat nak main..rupanya terus dia ambik sekeping lempeng dan dia tunjuk kat aku..aku kata hadeen bagi mama dulu potong kecik-kecik..hahaha tak sabar sangat dah die nak makan..seronok sangat aku tengok dia selera makan..hannah ade lah cuit sikit..biasalah hannah cerewet makan..huhuhu


tengok kusyuk je makan..haha

baru potong rambut..rimas dah aku tengok rambut masuk mata..

Pagi ni pun aku bawak bekal lempeng pergi kerja..ada lebihan adunan semalam aku buat lagi pagi ni..

Oklah nanti sembang lagi..

BAI!

10 comments:

hasya edat said...

malam ni nak buat lah...

anez..lempang ke lempeng eh??? hehehehe...takpe..typo..paham...

Allene typicalmommy said...

ada ciri2 surirumah ni... ehh... hahaha

AnneRaini said...

suka buat kalo anak2 beria nak makan.

PeRdU cINta said...

alhamdulillah..air tangan ibu..berkat tu...untuk anak anak mkn..letak jagung..kacang kisar..gula.....dah jadi apam balik pulak...hihihihih..

e k i n ♥ y u s r i said...

TQ
nnti nak wat utk kakak
hehe

Sue Izza said...

makanan simple tapi sedap yum yum

UMIE SUE said...

rajinnnn nyee dia.ihihi

basic h tu shaklee punya

S.i.t.i H.a.j.a.r said...

Sedapp.. sye pernah buat mkn dgn sambal bilis hihi

irra yyan said...

dapnyerr mommy irra baru sempat menjengah

mrs kayrul said...

eh senang sangat resepinya....boleh try nanti