Monday, 2 November 2015

Progress Busy Book Hannah

Assalammualaikum


Seminggu sekali nampaknye aku update blog sekarang..muahahahaa..busy sikit lah wehh..buat busy book hannah..bukan buku tu je busy..orang yang membuat nya pun busy mengalahkan PM tau..aku taktau bila dapat siapkan buku hannah tu..sekarang yang betul-betul siap 3 pages je..aku plan nak buat 20 pages..3 pages pun makan minggu ni..berangan nak buat 20 pages..takpe kita letak target tinggi-tinggi dulu..kalau rasa tak mampu kita turun jadi 10 pages..hahaha dasar!

Semalam aku cakap kat pakcik asri, rasa nak ambik cuti tanpa gaji nak siapkan buku hannah ni..bahaha..asri kata sabo-sabo..baru 3 pages ade 17 pages lagi..takkan dah nak give up..haha..selalu lepas balik keje aku siapkan kerja rumah siap-siap, lepas isyak tunggu pakcik asri balik surau, aku masuk bilik kunci pintu bilik..kalau tak budak dua orang tu mengacau nye boleh jadi raksasa gorgon mak ni..pakcik asri lah melayan budak-budak tu kat luar..hahaha..kejap-kejap kang budak dua orang tu ketuk pintu cakap nak masuk..hahaha

Hannah tiap hari tanya dah siap ke mama buku hannah..haha kesian dia..tak sabar sangat dah..sebab sebelum tu aku selalu bagi dia tengok kat you tube..tiap-tiap hari dia tengok progress buku dia tu dah siap sampai mana..kikiki..

 busy book hannah ni ada jahit tangan, ada jahit mesin..saja aku jahit bagi kuat sikit..kang tau lah confirm ada adegan tarik menarik..sebelum koyak buku mak, mak jahit siap-siap..hahaha..page ni baru sehelai baju..nak buat lagi dua helai..huaaaa semangat mak!

 gitu lah jahitan orang tak pandai menjahit..hahaha comot!patutlah orang jual mahal wehhh..renyah + leceh sangat membuat nya..tambah dengan ade anak kecik kan..memang menguji kesabaran..hahaha

 hannah paling suka page pokok apple ni..sayang betul dia..ke sana ke mari bawak page tu hahaha

dah pandai guna button katup ni..

Ok lah nanti sembang lagi..mungkin isnin depan pulak..bahahaha!

BAI!

8 comments:

umieshahidah anuar said...

Cantekkk tu mak.. kipidap... haihhh xsabar aku nk tggu tukang jahit siapkan page busybook dhia...

umieshahidah anuar said...

Cantekkk tu mak.. kipidap... haihhh xsabar aku nk tggu tukang jahit siapkan page busybook dhia...

CikNaa said...

anez.. buat la..jual la.. ku merayu..kehkehkeh

mrs kayrul said...

Rajin sgtnya anez...hebat la..aku mampu support kawan2 yg rajin...nak buat tue aku x mampu la...

Julia Johari said...

Bagus sangat ni anez...but for Qi dia suka yg lagi mewarna...pernah beli kain felt ni nak buat dulu2 masa baby tp kelaut hahahhaha

AnneRaini said...

gigih ni.. sila rajinkan diri dan siapkan.

Aeen said...

rajinnya la makkk...
kipidap...mampu tgk...nak buat belom termampu lagi..hahaha

achiek anis said...

Rajinnya mak..ku malas..sekian..klu ada org jual ku beli je..haha