Tuesday, 15 December 2015

Pertama Kali Menunggang Kuda!

Assalammualaikum

Hai readers!hehe..cerita dua minggu lepas baru sempat nak up ha..hehe..pagi ahad bawak budak-budak ni main dekat padang polo, balik tu singgah pulak Perak Turf Club Equestrian Training Centre..bawak hannah riadah menunggang kuda..rupa nya tempat ni tiap minggu dia dah bukak untuk pengunjung..dulu-dulu masa chineese new year jer dia bagi masuk..wahh best lah gini..dua minggu sekali bila balik ipoh je mama bawak hannah ye..bayaran pulak, untuk dua pusingan RM10 je..

Aku cakap kat asri aku nak cuba naik..dua kali asri tanya betul ke nak naik..hahaha betul lah..tak percaya lah tu aku ni berani..hehehe..sebelum ni asri yang selalu naik dengan hannah..masa tu aku takde keberanian lagi..haha

Tiba lah giliran aku pulak naik, masa mula-mula naik tu, ohmai tinggi gila..gayat hoiii..aku dah start cuak dah..dalam kepala aku dah pikir dah ini kalau jatuh ni memang patah kaki aku ni..hahaha tapi bila kuda tu dah start jalan ok jer..ikut rentak je..jangan keras kan badan..buat lembut je..gitu lah pekerja nye ajar aku..haha pekerja kat situ kata kuda ni tak buat lumba dah..memang untuk training budak-budak belajar dengan untuk orang kahwin nak tangkap gambar..patut cantik kuda nye bersih je..kuda ni boleh diam tu yang bagi pengunjung naik tu..

Hannah rileks jelah dia..dia dah selalu naik kan..ade pengunjung lain kat situ tegur dia, wahh berani nye dia..haha..tapi asri risau jugak..masa hannah naik memang asri ikut jer kuda tu takut jadi pape kan..kurus papa jalan dua pusingan hahaha



 haha senyum je dia..seronok lah tu

 memang best naik kuda..cuba lah sape tak pernah naik lagi tu hehe

 hadeen sebenarnye dia tengah menggeli kat atas kuda tu..naik nak tapi takut pegang kuda hahaaha

 sempat lagi mak buat peace atas tu hahaha

Aku tanya jugak kalau nak masukkan kelas macam mana..dia kata umur mesti 7 tahun ke atas..rm380 sebulan 4 kali jer seminggu..perghh boleh tahan jugak tu harga nye..aku memang teringin nak hannah belajar menunggang kuda ni..insyaAllah kot ade rezeki hannah nanti..sunnah kan belajar menunggang kuda ni..

Ok lah nanti sembang lagi..

BAI!

2 comments:

AnneRaini said...

dulu2 akak pernah tunggang kuda sendiri sbb pakcik akak keje jabatan haiwan. syok woooo.. taulah camne nak bg kuda jalan kuda stop pusing kiri kanan tu.

mrs kayrul said...

Bestnya...nampak gayat plak tengok tingginya kuda tu...